کد خبر: ۴۶۸۵۵
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱/۲۶

توافق با توتال برای توسعه فاز۱۱پارس جنوبی تا آخر ماه نهایی می شود
مدیرعامل شرکت ملی نفت‌کش ایران:

توافق با توتال برای توسعه فاز۱۱پارس جنوبی تا آخر ماه نهایی می شود

مدیرعامل شرکت ملی نفت از امضای توافق‌نامه نهایی بین وزارت نفت و شرکت توتال در زمینه توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی تا آخر فروردین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی کاردر در مورد مذاکره با توتال برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به ایسنا گفت: درحال حاضر با توتال برای فاز ۱۱ در مرحله مذاکره برای قرارداد هستیم و مباحث مالی آن حل شده است. قبل از سال جدید گروه توتال دو هفته در تهران حضور داشت و مذاکرات به صورت فشرده انجام می‌شد. فکر می‌کنم قرارداد و توافق نهایی تا آخر فروردین امضا شود.

وی افزود: طبق اطلاعاتی که ما داریم تا کنون رای دادگاهی برای توتال  صادر نشده و فقط دادخواست برای آن‌ها زده شده و محکومیت ندارد. به نظر من از آنجایی که آمریکایی‌ها علاقه دارند سیطره را گسترش دهند شرکت‌ها را در جایی اذیت می کنند اما اینکه پشت آن چقدر اطلاعات فسادگونه بوده مشخص نیست. باید گفت مدیران صنعت نفت سلامت و پاک هستند و یک مورد هم شکایتی در این زمینه وجود ندارد. ما مباحث را نه تایید می کنیم نه تکذیب اما ساده انگاری است که گمان کنیم همه دادگاه‌ها و جریانات آمریکا کاملا شفاف است. هنگامی که منافع آمریکا در خطر باشد از مکانیزم های مختلف، فشار لازم را به شرکت ها و کشورهای مختلف خواهد آورد.

کاردر با اشاره به سابقه حضور توتال در ایران اظهار داشت:شرکت توتال بعد تحریم جزو اولین شرکت‌ها بوده که داخل ایران آمده و این به این معنا است که می خواهد یک رفتار مستقلانه انجام دهد. مدیرعامل این شرکت اعلام نکرد از قوانین آمریکا تبعیت می‌کند، بلکه بیان کرد اگر قوانین بین المللی محدودیت‌هایی اعلام کند مجبور به تبعیت هستیم. توتال قبل از توسعه فازهای پارس جنوبی، این میدان را مطالعه کرد و مطالعه فنی نحوه توسعه میدان پارس جنوبی را حدود ۱۷ یا ۱۸ سال پیش، توتال انجام داده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ