کد خبر: ۴۶۸۶۵
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱/۲۶

آثار برجام در بازار مالی ایران با رشد 1300 درصدی جذب سرمایه گذاری خارجی
وزیر امور خارجه اعلام کرد:

آثار برجام در بازار مالی ایران با رشد 1300 درصدی جذب سرمایه گذاری خارجی

وزیر امور خارجه ایران گفت: رشد 1300 درصدی جذب سرمایه گذاری خارجی با 1.25 هزار میلیارد تومان و عضویت ایران در نهادهای بین المللی بازار سرمایه، از جمله دستاوردهای برجام است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،جواد ظریف که در دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه حضور داشت، با بیان اینکه مردم حماسه اقتصادی را در اقتصاد مقاومتی مشاهده خواهند کرد، اظهار داشت: در حالی رشد اقتصادی با همت فعالان اقتصادی و تلاش مردم از 8 درصد هم فراتر رفته که می توان شاهد آثار برجام در حوزه های مانند نفت و گاز بود.

وی ادامه داد: هر چند از حذف تحریم ها هیجان زده نیستیم اما این اتفاق که نمایانگر تعامل بزرگترین برندهای جهانی با ایران است، پیامدهای بزرگی در جلب اطمینان و اعتماد جهانی بر جای گذاشته و این پیام را داده که راه تجارت و همکاری با ایران، باز است.

این مقام مسئول افزود: اعمال تحریم ها در کنار کار افتادن سیستم بانکی و مالی و افزایش هزینه ها منجر به افزایش ریسک، هزینه تامین مالی و سرمایه گذاری و از بین رفتن نظم مالی و شفافیت اقتصاد ایران و رویدادهایی چون گم شدن دکل نفتی و برباد رفتن میلیاردها دلار شد که هنوز دولت و ملت درگیر عواقب ناشی از آن هستند.

ظریف ادامه داد: اما بعد از برجام اتفاقات مثبت زیادی رخ داده است. به طوریکه جذب سرمایه گذاری خارجی با رشد بیش از 1300 درصدی به 1.25 هزار میلیارد تومان رسیده و عضویت ایران در نهادهای بین المللی بازار سرمایه مانند سازمان بین المللی کمیسیون اوراق بهادار عملی شده و دسترسی بانک مرکزی به وجوه و منابع مالی خارج از کشور و اتصال به سوئیفت حاصل شده است.

به گفته وی این انتظار وجود دارد که با فراهم کردن محیطی مطمئن و پایدار و امنیت سرمایه و همچنین ترمیم ضعف های ساختاری و رفع موانع خارج از برجام، اقتصاد ایران به مرحله جدیدی از تعامل جهانی و حضور در زنجیره ارزش جهانی وارد شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ