کد خبر: ۴۶۸۷۷
۱۷:۵ - ۱۳۹۶/۱/۲۶

حاکمیت شرکتی در صندوق های جسورانه و نقش فرابورس
مدیرعامل فرابورس اعلام کرد:

حاکمیت شرکتی در صندوق های جسورانه و نقش فرابورس

مدیرعامل فرابورس با اشاره به اینکه صندوق های جسورانه می توانند حاکمیت شرکتی را مدیریت کنند گفت: فرابورس می تواند به عنوان حلقه ای واسط ،نقش مربیگری را ایفا و باعث تقویت حاکمیت ومدیریت در آنها شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر هامونی در بزرگترین رویداد استارت آپ های مالی ایران درخصوص سرمایه گذاری های جسورانه گفت: صندوق های جسورانه (VC)و شرکت های خصوصی بدهی(PE) مکمل زنجیره عرضه های اولیه و بورس ها هستند که تا به اکنون 500 شرکت متقاضی ورود به بازار سرمایه بودند.

وی با اشاره به مسئله حاکمیت شرکتی و شفافیت که جزو مسائل اساسی مورد توجه VC ها است گفت:فرابورس می تواند به عنوان حلقه ای واسط ، نقش مربیگری را ایفا و باعث تقویت حاکمیت ومدیریت در آنها شود. 

این مقام مسئول افزود:طبق گزارش های جهانی، 70 درصد IPO ها توسط صندوق ای جسورانه سرمایه گذاری شده و یک دوره چند ساله را طی  کردند تا آماده عرضه اولیه در فرابورس و تسهیل مقدمات ورود برای شرکت های متقاضی شوند.

هامونی افزود:در حال حاضر 50 استارت آپ مالی ادعای مرتفع کردن چالش های فرابورس،بورس،بانک و بیمه را دارند.

وی اظهار امیدواری کرد با ورود صندوق های جسورانه به بازار SME این شرکت ها بزرگتر شده و در بازار اول و دوم فرابورس پذیرش شوند.

مدیرعامل فرابورس در خصوص آمار صندوق های جسورانه گفت: تا به حال 16 صندوق تقاضا به بورس و فرابورس داده اند که از این تعداد ابتدا دو صندوق رویش لوتوس پارسیان و یکم آرمان آتی موفق به دریافت مجوز شدند.مجموع سرمایه گذاری های انجام گرفته در حوزه صندوق های مجوز گرفته 60 میلیارد تومان و مجموع 7صندوق نیز با 220 میلیارد تومان سرمایه گذاری ،بررسی شده و موافقت اصولی گرفته اند.7 صندوق دیگر نیز درخواست داده اما به موافقت اصولی هنوز نرسیده اند.

هامونی در خصوص حوزه فعالیت این صندوق ها افزود: 8 صندوق در حوزه فناوری اطلاعات ،4 صندوق در حوزه سلامت و باقی در هر دو حوزه فعالیت می کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ