کد خبر: ۴۶۸۸۷
۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱/۲۷

یکه زارع و جمالی مشکلات قطعه سازان را شنیدند/ زیان ۲.۵ میلیونی فروش پراید
با حضور در مجلس،

یکه زارع و جمالی مشکلات قطعه سازان را شنیدند/ زیان ۲.۵ میلیونی فروش پراید

مدیران عامل ایران خودرو و سایپا با حضور در مجلس، مشکلات قطعه سازان را شنیدند و به اهمیت قطعه سازان تاکید کردند. جمالی هم از زیان ۲.۵ میلیون تومانی فروش پراید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خانه ملت، در جریان نشست دیروز برخی اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با قطعه سازان و مدیران عامل ایران خودرو و سایپا، قطعه سازان مشکل نقدینگی، عدم همکاری بانک ها برای ارائه تسهیلات و نرخ بالای سود تسهیلات را از مسائل و مشکلات قطعه سازی های کشور عنوان کردند.

هاشم یکه زارع هم گفت: قطعه سازان جزء خانواده خودروسازی هستند و اگر قطعه سازان غنی بوده و به توسعه فکر کنند خودروسازی تقویت می شود.

وی ادامه داد: قطعه سازان همیشه در کنار خودروسازان بوده اند و لازم و ملزوم یکدیگر هستند و هیچ رابطه ارباب و رعیتی بین خودروساز و قطعه ساز وجود ندارد.

مهدی جمالی نیز با بیان اینکه 80 درصد صنعت خودروسازی توسط قطعه سازان مدیریت می شود، گفت: آنچه که در صنعت خودروسازی رخ می دهد 20 درصد را خودروسازان و 80 درصد را قطعه سازان مدیریت می کنند و خودروسازی به عنوان تلفیق کننده عمل می کند.

وی با بیان اینکه بحران جهانی برای صنعت خودروسازی به وجود آمده، افزود: رکود در تمامی بخش ها از جمله مسکن وجود دارد اما در خودروسازی به دلیل تعامل مناسب قطعه سازان و خودروسازان بحران به خوبی مدیریت شده است.

جمالی با اشاره به اینکه خودروسازی توانسته در مدت زمانی کمتر از 2 سال پس از اجرایی شدن برجام خود را بازسازی کند، ادامه داد: اگر تعامل بین قطعه سازان و خودروسازان وجود نداشت سایپا نمی توانست تولیدات خود را از 350 هزار دستگاه به 600 هزار دستگاه برساند.

وی افزود: فروش و تولید خودرو کار ساده ای نیست به طوریکه پراید با 2.5 میلیون تومان ضرر و زیان به فروش می رسد. لذا باید هزینه ها کاهش یافته و بهره وری افزایش یابد.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ