کد خبر: ۴۶۸۸۸
۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱/۲۷

تغییری در قیمت سیمان اعمال نشده/مخالفت سازمان حمایت/ مهندسی معکوس
دبیر انجمن صنعت سیمان:

تغییری در قیمت سیمان اعمال نشده/مخالفت سازمان حمایت/ مهندسی معکوس

دبیر انجمن صنعت سیمان با اعلام پیش‌بینی رونق بازار در اردیبهشت، گفت:هیچ تغییر قیمتی در فروش سیمان اعمال نشده و طبق تاکید سازمان حمایت ، این محصول به قیمت درب کارخانه عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالرضا شیخان در رابطه با موضوع قیمت‌گذاری سیمان که از سال ۹۳ در حال پیگیری است تا قیمت این محصول استراتژیک واقعی‌سازی شود و درحالی هفته پیش از رشد تا 5 درصدی خبر داده بود که به ایسنا گفت: از سه سال پیش بعد از تصویب نرخ واقعی قیمت‌ سیمان، ساخت‌وساز با رکود مواجه شد و قیمت سیمان مرتب با تخفیفات ارائه می‌شود. از آن زمان به دنبال حذف تخفیفات سیمانی بودیم که در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۵ موفق به حذف آنها شدیم.

وی ادامه داد: ولی در زمستان به دلیل وضعیت بازار، برخی از تولیدکنندگان اقدام به برگرداندن تخفیف در عرضه کالای خود کرده‌اند که انجمن سیمان به آنها تذکر داد و گرچه با دلخوری همراه بود اما توانستیم با توافقی که انجام شد مجددا تخفیف‌ها را از بین ببریم.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که تاکنون قیمت سیمان هیچ افزایش قابل توجهی نداشته، تصریح کرد: هنوز قیمت این محصول معدنی افزایش نیافته و آنچه رخ داد عوض شدن نحوه‌ محاسبه قیمت بود. موضوعی که به اشتباه افزایش قیمت تعبیر شد این بود که در شهریور ۹۵ خواستیم قیمت تحویل در مقصد را محاسبه کنیم و با توجه به قیمت سال ۹۳ موضوع کرایه حمل و ارزش افزوده هم به آن اضافه شد که این امر به وضوح نشان می‌دهد که روش قیمت‌گذاری عوض شده و قیمت تحویل در مقصد محاسبه می‌شود که این به معنای افزایش قیمت نیست.

شیخان درباره واکنش‌ها به این تغییر روش تشریح کرد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان این روش قیمت‌گذاری را قبول ندارد و اعلام کرده که از آنجایی که نمی‌توان قیمت حمل‌ونقل را به درستی کنترل کرد، ترجیح ما این است سیمان با همان قیمت درب کارخانه عرضه شود. در نتیجه این مخالفت ، اواسط اسفندماه با مهندسی معکوس به قیمتی مناسب با تحویل محصول از درب کارخانه دست پیدا کردیم و باز هم هیچ افزایش قیمتی در بازار دیده نشد.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ