کد خبر: ۴۶۸۸۹
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱/۲۷

دو تکلیف جدید سوخت و انرژی برای وزارتخانه های نفت و نیرو
طبق مصوبات امروز مجلس و براساس لایحه هوای پاک:

دو تکلیف جدید سوخت و انرژی برای وزارتخانه های نفت و نیرو

طبق مصوبات امروز مجلس و براساس لایحه هوای پاک، وزات نفت مکلف به عرضه سوخت با استانداردهای ملی شد. وزارت نیرو هم باید حداقل ۳۰ درصد ظرفیت برق را از انرژی های تجدیدپذیر تأمین کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان برگزاری جلسه امروز مجلس و در ادامه بررسی لایحه هوای پاک، وزات نفت مکلف به عرضه سوخت با استانداردهای ملی شد. وزارت نیرو هم باید حداقل۳۰درصد ظرفیت برق را از انرژی های تجدیدپذیر تأمین کند.

براساس این گزارش، طبق ماده 18 این لایحه، وزارت نفت مکلف است حداکثر تا سه سال پس از لازم‌الاجراء شدن این قانون، سوخت تولیدی کشور اعم از بنزین، نفت‌گاز، نفت کوره و نفت‌سفید را مطابق با استانداردهای ملی مصوب عرضه نماید. سازمان استاندارد مکلف است پس از مهلت موضوع این قانون از تولید سوخت غیراستاندارد جلوگیری به‌عمل آورد.

سازمان موظف است از واردات سوخت فاقد استاندارد ملی جلوگیری به‌عمل آورد.وزارت نفت،سازمان ملی استاندارد ایران  و سازمان موظفند گزارش عملکرد این ماده را هر شش‌ماه یکبار منتشر نمایند.

طبق ماده 19 نیز وزارت نیرو نیرو مکلف است نسبت به توسعه، تولید و عرضه انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک بهینه به‌نحوی اقدام نماید که حداقل سی‌ درصد (30%) افزایش سالانه ظرفیت مورد نیاز برق کشور از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ