کد خبر: ۴۶۸۹۷
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۱/۲۷

چین بزرگترین واردکننده نفت جهان شد

چین بزرگترین واردکننده نفت جهان شد

میزان واردات نفت خام چین به ۹.۱۷ میلیون بشکه در روز رسید و با پشت سر گذاشتن آمریکا بزرگترین وارد کننده نفت خام جهان شناخته شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از راشا تودی، میزان واردات نفت خام چین در ماه گذشته به شدت افزایش یافت و با پشت سر گذاشتن آمریکا، بزرگترین واردکننده نفت جهان شناخته شد. 

براساس آمارهای گمرک میزان واردات نفت خام چین در ماه مارس به 9.17 میلیون بشکه در روز افزایش یافت. پیش از این واردات نفت خام این کشور در ماه فوریه 8.28 میلیون بشکه در روز و قبل از آن در ماه دسامبر 8.57 میلیون بشکه در روز را ثبت کرده بود.

افزایش در واردات نفت خام چین بیشتر به دلیل خرید بالای پالایشگاه‌های داخلی مستقل این کشور است که در اواسط ماه ژانویه سهم جدیدی را برای خرید دریافت کردند.

یک مدیر تجارت از گروه پتروشیمی "شاندونگ دونگ مینگ" بزرگترین پالایشگاه مستقل چین اعلام کرد: این عجله برای خرید اکثرا در خریدهای ماه مارس اتفاق افتاده است و میزان نفت خامی که برای ماه مارس خریداری کردیم افزایش قابل توجهی داشته است.

هاری لیوو تحلیل‌گر در موسسه مارکیک گفت: 9.2 میلیون بشکه نفت وارداتی یک رقم تعجب‌ برانگیزی است و مفهوم آن این است که میزان ذخایر نفت خام این کشور نیز افزایش خواهد یافت.

این تحلیلگر پیش‌بینی کرده است که احتمالا طی ماه‌های آینده میزان واردات نفت خام چین تا حدودی کاهش یابد در حال حاضر میزان تولید نفت چین نسبت به گذشته کمتر شده است در ماه‌های ژانویه و فوریه تولید این کشور 31.44 میلیون تن معادل 230.45 میلیون بشکه نفت بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش 8 درصدی دارد این کاهش بیشتر مرتبط با کاهش نفت میادین این کشور و نیز به دلیل افزایش هزینه‌های تولید در این کشور است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ