کد خبر: ۴۶۹۱۵
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۱/۲۸

برنامه راه آهن در بورس: صندوق پروژه‌ ریلی و عرضه اوراق قراضه در بورس کالا
معاون راه‌آهن خبر داد :

برنامه راه آهن در بورس: صندوق پروژه‌ ریلی و عرضه اوراق قراضه در بورس کالا

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه‌آهن از راه‌اندازی صندوق پروژه‌ ریلی در بورس و اوراق قراضه در بورس کالا خبر داد‌.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نورالله ‌بیرانوند‌ با بیان اینکه حمل و نقل ریلی از اولویت‌های وزارت راه بوده و شرکت راه‌آهن برای تحقق رشد و پیشرفت نیازمند منابع مالی است، اظهار داشت: در نظر است بخشی از منابع مالی از طریق بازار سرمایه تامین شود. چرا که بورس، دارای سازوکارهای خاص و ابزارهای متنوع مالی جدیدی است که می‌تواند زمینه‌ساز تحقق این مهم باشد.

وی اشاره به آغاز تعاملات راه آهن با بازار سرمایه و انجام بررسی های کارشناسی ادامه داد: سال گذشته هم این نهاد به صورت محدود از امکانات بازار سرمایه استفاده ‌کرد اما اکنون به دنبال استفاده بیشتر از ظرفیت‌های جدید و ابزارهای متنوع مالی است. بر همین اساس توافقات کلی‌ با بورس انجام شده و به سمت عملیاتی شدن پیش می‌رویم و به طور مثال "صندوق پروژه" که یکی از این ابزارها برای پروژه‌های بزرگ و زیربنایی است، مورد نظر قرار گرفته و قرار است یکی از شرکت‌های خصوصی، صندوقی را با همکاری بورس تشکیل و از این طریق به مشارکت در تضمین سود پروژه مورد طرح کمک کند.

این مقام مسئول از تلاش برای تشویق و کمک شرکت‌های خصوصی در تبدیل دارایی‌ها به صکوک از جمله صکوک اجاره خبر داد و افزود: راه‌آهن شرایطی را فراهم کرده که سبب افزایش سودآوری و کاهش ریسک چنین شرکت‌هایی شده و با ایجاد جذابیتی بیشتر برای بازار سرمایه در تلاش است شرایط استفاده بیشتر از اوراق صکوک در حوزه ریلی فراهم شود.

‌بیرانوند‌ به اوراق قراضه راه‌آهن اشاره کرد و ادامه داد: قرار است اوراق قراضه راه‌آهن که حجم عظیمی از قراضه‌های کشور را تشکیل می‌دهد، با توافق بورس کالا و به صورت ادواری عرضه و به فروش رسانده شود. این کار با توجه به شفافیت و قابلیت رقابت در بورس کالا نتیجه مثبتی خواهد داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ