کد خبر: ۴۶۹۳۴
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۱/۲۸

اولین کاهش شاخص در سال ۹۶ بعد از رشد ۱۲۲۰ واحدی/ نظر دو گروه
بورس پرس خبر می دهد:

اولین کاهش شاخص در سال ۹۶ بعد از رشد ۱۲۲۰ واحدی/ نظر دو گروه

اولین کاهش شاخص بورس در سال ۹۶ امروز و بعد از رشد ۱۲۲۰ واحدی ثبت شد تا مواضع دو گروه خوش بین و بدبین به آینده بازار ، مشخص تر شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی طی سال جاری ، بازار سهام 15 روز کاری را سپری کرده که طی این مدت هر چند روند متغیرهای اصلی با صعود نسبی همراه بود اما هنوز جریان غالب پایداری شکل نگرفته و اغلب سرمایه گذاران از آینده میان مدت بازار نیستند. با این حال برخی تک سهم ها و شرکت ها با اقبال بازار و البته شفاف سازی مدیران روبرو شده اند.

براساس این گزارش، در جریان معاملات امروز که اکثر مدیران و مسئولان و کارگزاران همچنان در حال و هوای انتخابات ریاست جمهوری و نیز برگزاری دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه بودند، بعداز چند روز رونق نسبی، فشار عرضه ها و فروش سهامی که با رشد مناسبی مواجه بودند، شکل گرفت تا در کنار رفتار نوسان گیران، گروهی از فعالان با احتیاط بیشتری تصمیم گیری کنند.

با این اوصاف، شاخص بورس که طی 14 روز کاری قبل و تا دیروز با رشد 1220 واحدی، نشانه هایی از روزهای امیدوار کننده به نمایش گذاشت، امروز متاثر از فشار فروش و کاهش قیمت سهام چند شرکت بزرگ، شاهد اولین افت سال 96 شد.

به این ترتیب با اثر منفی 56 ، 50 ، 48 و 28 شرکت های سایپا، ایران خودرو، مپنا و مخابرات، دماسنج بورس با افت 224 واحدی در عدد 78،247 واحد ثبت شد اما اثر مثبت 44 ، 29 و 26 واحدی شرکت های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، پالایشگاه اصفهان و آسان پرداخت، مانع از کاهش بیشتر این متغیر شد.

ارزش معاملات نیز در نتیجه داد و ستد بیش از یک میلیارد سهم بالغ بر 226.5 میلیارد تومان برآورد شد که رقم مناسبی بشمار می رود.

با این همه، عده ایی از فعالان بازار با توجه به مسائلی چون نامعلوم بودن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، تنش های سیاسی بین المللی، وضعیت نامناسب بانک ها ، تاکید دولت بر عدم افزایش قیمت ها و ادامه رکود، رفتار محتاطانه همراه با عرضه برخی حقوقی ها و ... معتقدند حداقل تا انتخابات، رویداد خاص مثبتی در بازار سهام رخ نخواهد داد و همین روند آرام و توامان با اصلاح قیمت ها ادامه خواهد داشت.

اما دسته ایی دیگر از کارشناسان با اشاره به بهبود وضعیت شرکت ها، برنامه های سازمان بورس برای افزایش نقدشوندگی از طریق حذف حجم مبنا و اصلاح دامنه نوسان و مقررات جدید توقف نمادها ، رکود بازارهای رقیب بورس ، از ورود نقدینگی های جدید به بازار خبر داده و بر این باورند بازار سهام بعد از سه سال رکود، آماده از سرگیری دور تازه ایی رونق شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ