کد خبر: ۴۶۹۶۳
۰:۰ - ۱۳۹۶/۱/۳۰

اولین عرضه اولیه 96 بورس/ معرفی شرکت 700 میلیارد تومانی با دو درج نماد
مدیر پذیرش بورس خبر داد:

اولین عرضه اولیه 96 بورس/ معرفی شرکت 700 میلیارد تومانی با دو درج نماد

مدیر پذیرش بورس از عرضه 10 درصد فولاد کاوه جنوب کیش در قبل از انتخابات خبر داد و مدیران آن آخرین وضعیت این شرکت 700 میلیارد تومانی را اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش از شهریور 93 درج نماد شده که بعد از عدم عرضه اولیه آن، این شرکت اوایل بهمن سال گذشته به عنوان پانصد و هفتمین شرکت در بازار اول معاملات بورس اوراق تهران درج و آماده عرضه اولیه 10 درصد سهام (700 میلیون سهم) شد.

در این رابطه دیروز مدیر پذیرش بورس تهران به همراه مدیران "کاوه" در جمع خبرنگاران مستقر در دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، حاضر شدند و از آمادگی عرضه اولیه این شرکت در اردیبهشت خبر دادند.

فولاد کاوه جنوب کیش سال 85 با سرمایه اولیه یک میلیارد تومانی تاسیس و بعداز طی فرایند تکامل و تبدیل شدن به شرکت سهامی عام با سرمایه اسمی 600 میلیارد تومانی، دو سال پیش درج نماد شده بود اما این شرکت با افزایش سرمایه 16.6 درصدی ، 700 میلیارد تومانی شده است. 

در ترکیب سهامداری این شرکت ،گسترش صنایع معدنی کاوه پارس ،بنیاد مستضعفان و سرمایه گذاری سینا به ترتیب با 51 ، 37.9 و 10 درصد حضور دارند.

اولین عرضه اولیه 96 تا قبل از انتخابات

اسماعیل درگاهی مدیر اداره پذیرش بورس اوراق بهادار تهران با اعلام درج اینکه فولاد کاوه جنوب کیش از جمله شرکت‌های تکنولوژی‌محور استان هرمزگان و آینده‌دار بازار سرمایه خواهد بود، گفت: عرضه 10 درصد از کل سهام "کاوه" جزو اولین عرضه های اولیه امسال و قبل از انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد.

وی علت عدم عرضه اولیه سهام شرکت به‌پرداخت ملت در اواخر سال گذشته را ناشی از اختلاف در قیمت‌گذاری و مفروضات سهامدار عمده در نحوه کشف قیمت اعلام کرد.

حال و آینده شرکت از زبان مدیران

علی دهاقین مدیرعامل "کاوه" هم با اشاره به اینکه این شرکت یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های بنیاد مستضعفان و با سرمایه 700 میلیارد تومانی در بورس پذیرش شده ، گفت: این شرکت فولادی در بندرعباس سال 87 با تولید آهن تاسیس و فاز یک تولید فولاد ان در سال 95 به بهره برداری رسید.کل سرمایه گذاری ها 2.6 هزار میلیارد تومان است که هزار میلیارد تومان آن توسط سهامدار و هزار و 600 میلیارد تومان توسط سیستم های بانکی و فعالیت های شرکت تامین شده که نشان دهنده ارزش ذاتی بالای این سهم از EPS است.

وی با اشاره به فعالیت مستقیم هزار و 305 نفر در این شرکت گفت: تولید شرکت با اتکا به توان افراد مجرب و فناوری روز توانسته تقریبا 72 درصد ظرفیت اسمی تولید کارخانه را درسال اول تولید فولاد انجام دهد.

دهاقین با اشاره به تولید 630 هزار تن فولاد در سال 95 بیان کرد: ارسال 303 هزار تن از تناژ تولیدی با درامد 108میلیون دلار به بازارهای خارج از کشور جهت صادرات انجام شد.

وی با اشاره به قرارگیری این کارخانه در ساحل خلیج فارس، ظرفیت زیاد و نزدیکی به بندر شهید رجایی و معدن گل گهر ، از هدف گذاری 600 از 900 هزار تن محصولات جهت صادرات و پیش بینی درآمد 250 تا 300 میلیون دلاری خبر داد و اظهار امیدواری کرد این شرکت در سال جاری با 2 هزار و 200 تن صادرات بتواند 30 تا 35 درصد صادرات را در کارنامه خود داشته باشد.

این مقام مسئول در خصوص کشورهای صادراتی هدف گفت: در سال اول به منطقه حوزه خلیج فارس و شرق اسیا صادرات شد اما هنگ کنگ، مالزی، اندونزی، تایلند و ویتنام جزو کشورهایی هستند که به آنها صادرات خواهیم داشت. همچنین با استفاده از مشاورین مجرب و بازاریابی در سال جاری صادرات به آفریقا نیز در برنامه گنجانده شده است.

سود سال گذشته و جاری "کاوه"

هادی طاهری عضو هیات مدیره شرکت نیز با بیان تولید مجموع هزار و 850 تن اهن اسفنجی،700 هزار تن شمش و 1.2 میلیون تن فولاد درخصوص طرح های توسعه ای گفت: سال گذشته با رسیدن به 70 درصد ظرفیت تولید فولاد، موفق به افتتاح تولید پیوسته شدیم و امیدواریم با در دست داشتن بهترین تجهیزات اروپایی بتوانیم رکورد ظرفیت 2.2 میلیون تن فولاد را در آینده ای نزدیک ثبت کنیم.

وی در خصوص براورد سود و زیان شرکت اظهار داشت: سود هرسهم سال 95 حدود 6 تومان برآورد شده و برای سال جاری با صادرات 700 هزار تنی شمش فولاد و یک میلیون 850 هزار تنی آهن اسفنجی، 174 ریال پیش بینی می شود.

طاهری با بیان اینکه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش از معدن اختصاصی سنگ‌آهن در منطقه سنگان خراسان برخوردار است، گفت: از این طریق به منظور تولید کنسانتره و همچنین تولید 5 میلیون تنی گندله سنگ آهن مجوزهای لازم اخذ شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ