کد خبر: ۴۶۹۸۳
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱/۳۰

رضایت آمریکا از پایبندی ایران به تعهدات برجام و تمدید 90 روزه رفع تحریم

رضایت آمریکا از پایبندی ایران به تعهدات برجام و تمدید 90 روزه رفع تحریم

وزیر خارجه آمریکا به رئیس کنگره اعلام کرد آمریکا با تایید پایبندی ایران به تعهدات برجام، اقدام به تمدید 90 روزه تعلیق تحریم‌های هسته‌ای کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ای بی سی نیوز، دولت آمریکا با صدور بیانیه ایی به کنگره اطلاع داد ایران به تعهدات در چارچوب توافق هسته ای سال 2015 عمل می کند و این دولت لغو تحریم ها را که به ازای محدود شدن برنامه هسته ای به ایران اعطا شده را تمدید کرده است.

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در نامه ای به پل رایان رئیس کنگره اعلام کرد: دولت بررسی کامل توافق هسته ای را آغاز کرده تا مشخص کند که آیا تمدید معافیت ایران از تحریم، بر اساس منافع ملی آمریکا خواهد بود یا خیر؟ ایران همچنان یکی از دولت های پیشرو در حمایت از تروریسم است و ترامپ با در نظر گرفتن این موضوع دستور بررسی را صادر کرده است.

تایید پایبندی ایران به تعهدات هسته ای باید هر 90 روز یک بار به کنگره ارسال شود و این نخستین بار است که دولت ترامپ این تاییدیه را به کنگره ارسال می کند.

این در حالی است که کاخ سفید یک ماه پیش بر لزوم اجرای سفت و سخت توافق جامع اتمی میان ایران و قدرت ها تاکید کرده بود و  ترامپ بارها برجام را یکی از بدترین معاملات بین المللی توصیف کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ