کد خبر: ۴۶۹۸۵
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۱/۳۰

وزیر اقتصاد قرقیزستان ایران را دعوت به سرمایه‌گذاری کرد
در بخش‌های کشاورزی و معادن :

وزیر اقتصاد قرقیزستان ایران را دعوت به سرمایه‌گذاری کرد

وزیر اقتصاد قرقیزستان گفت: از همکاران ایرانی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های توریستی، کشاورزی و استخراج معادن قرقیزستان دعوت می‌کنم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، صبح امروز در "بیشکک" همایش اقتصادی قرقیزی-ایرانی  با حضور محمد جواد ظریف و ارزبک کاجاشیف  و برخی از کارآفرینان 2 کشور برگزار شد.

وی در ابتدای این مراسم با عرض خیرمقدم به محمد جواد ظریف، گفت: سفرهای متقابل رؤسای جمهور قرقیزستان و ایران در چند سال اخیر روابط 2 کشور را ارتقا داده است.

این مقام مسئول ادامه داد: ایران کشوری با تمدن تاریخی و فرهنگی غنی است و در تاریخ جهان جایگاه بزرگی دارد ضمن اینکه این کشور در دنیای معاصر پیشرفت‌های چشمگیری دارد.

وزیر اقتصاد قرقیزستان گفت: مبادلات تجاری قرقیزستان و ایران در سال 2016 بیش از 14 میلیون دلار بوده که این شاخص در مقایسه با آمار سال 2015،     2 برابر شده است.

 کاجاشیف افزود: باید دانست که این ابتدای همکاری‌های 2 کشور است زیرا ظرفیت توسعه روابط بسیار بالا می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: امید زیادی به همایش اقتصادی قرقیزی-ایرانی در ماه می سال جاری داریم زیرا در این همایش اولین نشست انجمن سرمایه‌گذاری مشترک برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در همایش امروز کارآفرینان 2 کشور حضور دارند، تصریح کرد: از همکاران ایرانی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های توریستی، کشاورزی و استخراج معادن قرقیزستان دعوت می‌کنم زیرا ایران رهبر خاورمیانه در بخش‌های مذکور است.

وزیر اقتصاد قرقیزستان با اشاره به اینکه دولت بیشکک امتیازات قابل توجهی برای کارآفرینان خارجی اعطا می‌کند، گفت: علاوه بر این قرقیزستان عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا است و قابلیت صادرات محصولات بدون پرداخت تعرفه‌ گمرکی به اتحادیه اروپا را دارد.

ظریف نیز در این مراسم بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط قرقیزستان و ایران را تبریک گفت و تصریح کرد: تهران جزو اولین کشورهایی بود که استقلال قرقیزستان را به رسمیت شناخت و روابط 2 کشور با وجود نوسانات تاریخی توسعه خوبی یافت.

وی با اشاره به اسنادی که در سفر حسن روحانی به قرقیزستان به امضا رسید، گفت: این اسناد زمینه گسترش روابط را به بهترین شکل فراهم کرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: امروز در این مراسم نمایندگان تجار بخش دولتی و خصوصی حضور دارند و در این شرایط توسعه همکاری در زمینه‌های فن‌آوری، کشاورزی، انرژی و ... امکان‌پذیر است.

 وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: امیدواریم تجار و کارآفرینان 2 کشور با پیگیری موفقیت‌های قبلی زمینه‌های توسعه و تقویت همکاری‌ها را ایجاد کنند.

ظریف گفت: پیشرفت قرقیزستان پیشرفت ایران است، توسعه بیشکک توسعه تهران است، امنیت و ثبات قرقیزها امنیت و ثبات ایرانی‌ها است زیرا ما نه تنها در یک منطقه زندگی می‌کنیم بلکه سابقه تاریخی مشترکی ما را به هم پیوند داده است.

این جلسه به رهبری رؤسای اتاق‌های بازرگانی 2 کشور ادامه یافت.

این همایش اقتصادی در قالب بازدید وزیر امور خارجه ایران از قرقیزستان برای تقویت همکاری‌های اقتصادی 2 کشور برگزار شد.  

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ