کد خبر: ۴۶۹۹۸
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۱/۳۰

شرایط همکاری پست با بورس فراهم شد

شرایط همکاری پست با بورس فراهم شد

مدیرعامل شرکت ملی پست در تعامل با ارکان بازار سرمایه با توجه به زیرساخت های موجود و با تغییر سیاست ها و اساسنامه شرکت اعلام کرد: تلاش را برای افزایش شفافیت بازار سرمایه به کار می‌بندد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین مهری اهمیت بازار سرمایه در تامین مالی را مورد تاکید قرار داد و به تسنیم گفت: با توجه به شفافیت موجود در بازار سرمایه در انتشار عملکرد فعالان آن، این بازار مرجع بسیار مناسبی در تامین مالی پروژه های بزرگ، کوچک و متوسط اقتصادی محسوب می شود.

وی افزود: تلاش این بازار در ارتقای شفافیت اطلاعاتی به راحتی می‌تواند سرمایه‌ها را جمع‌آوری و به سمت چرخه اصلی تولید هدایت و مانع از چرخش این سرمایه‌ها به بازارهای سودگرانه‌ای مانند طلا و ارز شود.

این مقام مسئول گفت: پس از تغییر جهت گیری های این مجموعه ملی در پی تصویب اساسنامه آن در مجلس، ماموریت های جدیدی برای شرکت ملی پست تعریف شده است.

مهری باز تعریف سیاست های جدید در شرکت ملی پست را به عنوان عاملی نام برد که سبب می‌شود این مجموعه با بخش اثرگذاری بیشتری در معرفی بازار سرمایه و تامین مالی از طریق بانک ها و بیمه‌ها بپردازد.

وی صورت های مالی منتشره در سامانه کدال به ویژه با فرمت XBRL را در شفافیت اطلاعاتی بازار سرمایه بسیار مهم ارزیابی کرده و فعالیت های فرهنگ‌سازی شرکت های بورسی از جمله رایان بورس اعم از تولید انیمیشن و برگزاری دوره‌های آموزشی را به عنوان یک رکن با اهمیت بازار سرمایه مفید و موثر دانست.

مهری پیشنهاد داد: زیرساخت شرکت ملی پست به ویژه سرویس تاییدیه کدپستی ناشران و سرمایه گذاران می‌تواند تاثیر مناسبی در بحث شفاف سازی بازار سرمایه و اطمینان پذیری اطلاعاتی داشته باشد و اظهار امیدواری کرد این همکاری ها تعمیق و کمک شایانی در رشد و توسعه بازار سرمایه داشته باشد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ