کد خبر: ۴۶۹۹۹
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۱/۳۰

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۰.۰۷ درصد کاهش به ۵۴ دلار و ۸۵ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، در حالی که اوپک اعلام کرده که متعهد به مهار مازاد عرضه جهانی نفت است که موجب سقوط قیمت نفت از سال 2014 به این طرف شده، قیمت نفت امروز کاهش یافت زیرا رقم بالای تولید آمریکا و حجم ذخایر نفتی این کشور تاثیری منفی بر بازار گذاشته است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 0.07 درصد کاهش به 54 دلار و 85 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 0.10 درصد کاهش به 52 دلار و 36 سنت رسید.

تجار گفتند: سخنان دبیرکل اوپک که گفته این سازمان متعهد به برقراری ثبات در بازار از طریق کاهش حجم ذخایر جهانی نفت به رقم متوسط 5 سال گذشته است تاثیری مثبت بر قیمت ها داشته است همچنین اوپک به همراه دیگر تولید کنندگان از جمله روسیه توافق کرده اند که تولید نفت خود را در نیمه نخست امسال مجموعا حدود 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

کاهش صادرات نفت عربستان نیز در تقویت قیمت ها موثر بوده است و بر اساس آمارهای موسسه آمار نفتی جودی، صادرات نفت عربستان از 7.7 میلیون بشکه در ماه ژانویه به 6.96 میلیون بشکه در ماه فوریه رسیده است اما تولید نفت این کشور در ماه فوریه به 10 میلیون بشکه در روز افزایش یافته در حالی که این رقم در ماه ژانویه 9.75 میلیون بشکه در روز بوده است.

در عرصه سیاسی، دونالد ترامپ، دستور داده تا بررسی شود که آیا لغو تحریم های ایران بر اساس توافق برجام به سود منافع ملی آمریکا است یا نه هچنین بسیاری از تحریم های آمریکا علیه ایران در اواخر سال 2015 لغو شد و به تهران اجازه داد تا صادرات نفت خود را در طول سال 2016 بیش از دو برابر افزایش دهد.

آمارهای انستیتوی نفت آمریکا نشان می دهد که بازارهای آمریکا همچنان با مازاد عرضه مواجه است. هرچند میزان ذخایر نفتی این کشور در هفته منتهی به 14 آوریل 840 هزار بشکه کاهش داشته و به 531.6 میلیون بشکه رسیده، اما این رقم همچنان فاصله ای اندک با ارقام بی سابقه میزان ذخایر آمریکا دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ