کد خبر: ۴۷۰۱۸
۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۲/۲

دو وعده اقتصادی قالیباف در صورت انتخاب دوازدهمین رئیس جمهور

دو وعده اقتصادی قالیباف در صورت انتخاب دوازدهمین رئیس جمهور

شهردار تهران وعده داد در صورت انتخاب بعنوان رییس جمهور،درآمد کشور را ۲.۵ برابر و یارانه پرداختی توسط دولت به ۲۰۰ هزار تومان افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق،محمدباقر قالیباف که با شعارهای اقتصادی رسما کاندیداتوری خود را اعلام کرد معتقد است: اگر نمی‌توانستم درآمد کشور را ۲.۵ برابر کنم اصلا کاندیدا نمی‌شدم.

آنچه وی بیان می‌کند از دید کارشناسان هرچند امکان تحقق دارد، اما هزینه و بار سنگینی برای کشور به‌همراه خواهد داشت.

این مقام مسئول افزود: سال ٨٤ بودجه و درآمد شهرداری تهران کمتر از دو هزار میلیارد تومان بود. امروز بعد از گذشت ١٢ سال، درآمد شهرداری تهران بیش از ٢٠ هزار میلیارد تومان یعنی بیش از ١٠ برابر سال ٨٤ است. درآمد شهرداری تهران در حالی افزایش پیدا کرده که ما نه چاه نفت داشته‌ایم و نه هیچ نوع کمک دولتی.

سخن قالیباف ناظر بر آن است که در این سال‌ها شهردار تهران مکررا به شهرفروشی و تراکم‌فروشی مشغول بود و مسلم است بدون درنظرگرفتن عوارض و آسیب‌های این اقدامات، کسب چنین درآمدی دور از ذهن نیست. کارشناسان هشدار می‌دهند در صورت انتخاب وی به‌عنوان رئیس‌جمهور، با این رویکرد بعید نیست اگر خام‌فروشی گسترش یابد که این امر هزینه بالایی برای کشور به دنبال خواهد داشت.

دیگر وعده وی، پرداخت ٢٠٠هزار تومان یارانه نقدی است. وعده‌ای که با توجه به منابع موجود کشور، به‌هیچ‌عنوان در کوتاه‌مدت امکان تحقق ندارد. البته این تمام اظهارنظرها نیست. به‌هرحال تخریب دولت هم برای بزرگ‌جلوه‌دادن آنچه وی وعده می‌دهد، در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار تهران در گفت‌وگویی تفصیلی با تسنیم، یکی از رسانه‌های منتقد دولت، گفت: اگر قرار است وضع اقتصادی و معیشتی مردم بهبود پیدا کند، صددرصد باید این دولت تغییر کند... این دولت در چهار سال گذشته نشان داده نه علاقه‌ای به کارکردن دارد و نه توان و اراده‌ای برای آن.

قالیباف با توجه به اینکه برنامه‌های خود را منطبق با شرایط روز اقتصاد می‌داند گفت: وقتی از انقلاب اقتصادی صحبت می‌کنیم، یعنی مشکلات امروز اقتصادی را در حدی می‌بینیم که با مدیریت‌های بسته و خسته کنونی قابل حل نیست و همین‌جاست که سخنانی را به میان می‌آورد که نمایانگر تزریق پول به اقتصادی است که درگیر هیولای نقدینگی است و هرآن این نقدینگی می‌تواند اقتصاد کشور را ببلعد.

وی افزود: در همه‌جای دنیا، وقتی کشوری گرفتار رکود اقتصادی باشد، آن‌هم رکود خطرناکی مثل وضعیت امروز ما، یکی از مهم‌ترین کارهای دولت‌ها این است که قدرت خرید مردم را افزایش دهند. به‌جای آنکه رئیس‌جمهور از پشت میز اتاق تصمیم بگیرد که یارانه‌ها را به کدام واحد تولیدی بدهد، آن پول را به مردم می‌دهد تا از طریق افزایش تقاضا، تحریک اقتصادی ایجاد شود.

قالیباف در پاسخ به پرسش برخی معتقدند هر نوع تلاشی برای خروج از رکود، باعث گرانی خواهد شد،چگونه می‌خواهید هم کشور را از رکود خارج کنید و هم جلو تورم را بگیرید؟ گفت: این جمله شما هم از آن حرف‌هایی است که پشتوانه علمی ندارد. دولت‌های ما چون نمی‌توانند دوتا کار را با هم انجام دهند و همیشه یک جای کار می‌لنگد، چنین نظریه‌هایی را اختراع می‌کنند تا ضعف‌های مدیریتی‌ را توجیه کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۲/۲
0
0
پاسخ
شما همین رو هم حذفش نکن... بیشتر کردنش پیشکش---
» ناشناس | ساعت ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۲/۲
0
0
پاسخ
از همین وعده سر خرمنی .. تو خود بخوان حدیث مفصل ازین مجمل
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ