کد خبر: ۴۷۰۳۳
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۲/۲

آمریکا به دنبال ابزارهای سخت تر تحریم ایران / اثر احتمالی بر دولت روحانی

آمریکا به دنبال ابزارهای سخت تر تحریم ایران / اثر احتمالی بر دولت روحانی

یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد دولت ترامپ در پی افزایش تحریم ها علیه ایران است و تفسیری بسیار سختگیرانه تر از موافقتنامه هسته ای بین ایران و قدرت های بزرگ خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فایننشال تریبون، یک مقام ارشد کاخ سفید در ارتباط با سیاست تحریم ها گفت: دولت ایالات متحده آماده است تا از ابزارهای سفت و سخت تری استفاده کند. در بین گزینه های مد نظر، گسترده کردن دامنه تحریم ها برای دربرگرفتن بخش های بزرگتری از اقتصاد ایران که با سپاه پاسداران در ارتباط است، وجود دارد.

هنوز هیچ تصمیم نهایی و قطعی توسط دولت یا کابینه اتخاذ نشده،اما تحلیل گران می گویند در برخی موارد باید زودتر تصمیم گیری کرد.

۲۵ آوریل ایران و کشورهای 1+5 برای بازبینی چهارماهه مذاکرات منجر به توافق هسته ای در وین دیدار خواهند کرد و در این میان اینکه دونالد ترامپ تصمیم دارد چه نوع برخوردی را در قبال تحریم ها و به طور گسترده تر در قبال توافق هسته ای ایران اتخاذ کند، برای ایالات متحده، ایران و خاور میانه بسیار حائز اهمیت است.

آمریکا برای فشار آوردن به ایران برای کنار گذاشتن نقش منطقه ای تحت افزایش فشارهای اقتصادی تلاش می کند که مانند قمار است و می تواند مثل یک شمشیر دولبه عمل کرده و باعث شود ایران از کنترل خارج شود و یا از توافق هسته ای بیرون برود.

تحریم های سخت تر آمریکا باعث می شود حسن روحانی رییس جمهور ایرانی مبارزه سخت تری برای انتخاب مجدد داشته باشد چرا که وی توافق هسته ای را دستاورد مهمی تلقی می کند اما برای نشان دادن بهبودهای اقتصادی قابل توجه به ایرانیان تحت فشار است. همچنین تحریم های شدیدتر می تواند باعث ایجاد فاصله بین  واشنگتن و متحدان اروپایی شود.

ترامپ نیازی به پاره کردن توافق هسته ای برای فشار آوردن به ایران ندارد. این توافقنامه یک معاهده نیست و برای دولت‌های امضا کننده راه‌های گسترده‌ای برای تفسیر عبارت‌ها وجود دارد و دولت وی تلاش را به کار می‌گیرد تا تفسیری سخت‌گیرانه‌تری از آن ارائه کند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ