کد خبر: ۴۷۰۵۰
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۲/۲

عربستان بزرگ‌ترین تولید کننده نفت جهان شد
با پشت سر گذاشتن روسیه:

عربستان بزرگ‌ترین تولید کننده نفت جهان شد

دفتر آمار فدرال دولت روسیه اعلام کرد: عربستان با تولید نفت بیشتر در ماه فوریه ، روسیه را پشت سر گذاشت و بزرگ ترین تولید کننده نفت جهان شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اسپوتنیک، دفتر آمار فدرال دولت روسیه اعلام کرد: در ماه فوریه عربستان توانست در تولید نفت از روسیه سبقت گرفته و مجددا عنوان بزرگ ترین تولید کننده نفت جهان را از آن خود کرد.

بنابر این گزارش،در ماه های دسامبر سال 2016 و ژانویه سال 2017 روسیه برای دو ماه پیاپی بزرگترین تولید کننده نفت جهان بوده است.

آمار این دفتر نشان می دهد هر دوی این کشورها در ماه فوریه تولید نفت را کاهش داده اند اما پس از این کاهش ها سطح تولید نفت عربستان بالاتر از روسیه قرار گرفت به گونه ای که روسیه در این ماه به طور متوسط روزانه 9.671 میلیون بشکه در روز و عربستان 9.797 میلیون بشکه روزانه نفت تولید کرده است.

بر اساس دفتر آمار روسیه، تولید نفت سازمان اوپک، نیز در این ماه از 32.097 میلیون بشکه روزانه در ماه ژانویه به  31.958 میلیون بشکه روزانه در ماه  فوریه رسیده است.

هر دو کشور روسیه و عربستان تولید نفت را بر مبنای توافق اوپک و کشورهای عمده تولید کننده نفت غیر عضو اوپک و با هدف حمایت از افزایش قیمت نفت، کاهش داده اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ