کد خبر: ۴۷۰۵۴
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۲/۲

۷۰ درصد قراردادهای آتی در اختیار کاربران آنلاین
مدیر عامل بورس کالا اعلام کرد:

۷۰ درصد قراردادهای آتی در اختیار کاربران آنلاین

مدیر عامل بورس کالا با توجه به گسترش و توسعه نرم افزار فیوچرز آنلاین گفت:هم اکنون حدود ۷۰ درصد از قراردادهای آتی در بستر آنلاین صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حامد سلطانی نژاد درخصوص عمده چالش های مربوط به زیرساخت های الکترونیک مبادلات کلان در بورس گفت: آنچه در حوزه بورس کالا ضروری است مربوط به شرکت های تولید کننده بک آفیس (فناوری مورد نیاز برای اداره یک سازمان) می شود که این شرکت ها باید نرم افزارهای ارتباطی مربوط به این بازار مالی را طراحی کنند.

وی افزود: بورس کالا در ابتدای فعالیت برای هر بخشی نرم افزار ویژه همان بخش را طراحی کرده بود و تنها چالشی که در این برهه وجود داشت، اتصال این نرم افزارها به یکدیگر بود.

این مقام مسئول با ابراز امیدواری برای رفع مشکلات اولیه در حوزه زیرساخت های فنی گفت: خوشبختانه طرح تلفیق سامانه ها و اتصال آنها به یکدیگر تحقق یافت و توانستیم شمار زیادی از سامانه ها را تلفیق کنیم و از سامانه یکپارچه بهره مند شویم.

سلطانی نژاد با اشاره به فراهم شدن بسترهای الکترونیک در سازمان بورس گفت: اقدام مهمی که در راستای ایجاد بسترهای الکترونیک در سازمان بورس صورت گرفته دسترسی آنلاین است، همچنین نرم افزار فیوچرز آنلاین را که در زمان مدیریت پیشین بورس کالا طراحی و راه اندازی شده بود، هم اکنون گسترش و توسعه داده، به نحوی که حدود ۷۰ درصد از معاملات فیوچرز در بستر آنلاین صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در گواهی سپرده نیز ساعت معاملات افزایش یافته است. باتوجه به گسترش بازار اوراق بهادار مبتنی بر کالا،حضور شرکت های ارایه دهنده خدمات فناورانه در عرصه اقتصادی توجیه پذیر است و می توانند در این عرصه فعالیت کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ