کد خبر: ۴۸۰۶۱
۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۲/۳

برنامه تعمیر اساسی پالایشگاه‌ها تغییری نکرده/ ۵ شرکت در حال انجام
شرکت پالایش و پخش اعلام کرد:

برنامه تعمیر اساسی پالایشگاه‌ها تغییری نکرده/ ۵ شرکت در حال انجام

شرکت پالایش و پخش فرآورد‌های نفتی اعلام کرد تعمیر اساسی پالایشگاه‌ها مطابق با برنامه هماهنگ تعمیرات در موعد معین انجام خواهد شد و هم اکنون ۵ پالایشگاه در دوره تعمیرات هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی انتشار خبری درباره لغو تعمیرات اساسی ۹۶ و افزایش یک ساله دوره  توسط فارس،شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: تعمیر اساسی واحدهای پالایشگاهی براساس استاندارد با توجه به نوع فرایند، گزارشات بازرسی فنی، مهندسی، بهره‌برداری و بازدیدهای میدانی هر ساله قبل از شروع سال بعد، برنامه‌ریزی و بعد از تصویب خواهی به اطلاع کلیه شهرکت‌های پالایشی رسانده و مطابق با برنامه در زمان مورد نظر انجام می‌گیرد.

برنامه هماهنگ تعمیرات اساسی سال 1396 کلیه شرکت‌های پالایشی مشتمل بر واحدهای تقطیر در جو و خلاء واحدهای کاتالیستی بستر ثابت، بستر متحرک اعم از بنزین‌سازی، هیدروکراکر و تولید هیدروژن، کت کراکر، تصفیه میان تقطیرها، تصفیه مواد سنگین، غلظت شکن، آمین و... از ابتدای سال جاری مطابق با برنامه‌ریزی انجام شده در حال اجرا است .

به عنوان مثال در حال حاضر علی‌رغم مصرف بالای بنزین در کشور، بنزین‌سازی پالایشگاه آبادان (CR1)، بنزین‌سازی شماره یک پالایشگاه تهران (CRU1)، تصفیه مواد سنگین پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند اراک (RCD TRAINB) و واحدهای تقطیر شرکت پالایش نفت لاوان از نیمه دوم فروردین ماه به منظور انجام تعمیرات اساسی دوره‌ای از سرویس خارج و براساس برنامه به اتمام خواهد رسید و مجدداً بعد از آماده‌سازی در مدار تولید قرار خواهند گرفت.

تعمیر اساسی دیگر واحدهای فرایندی پالایشگاه‌ها نیز مطابق با برنامه هماهنگ تعمیرات در موعد معین انجام خواهد شد، همین روال در سنوات گذشته نیز اجرا شده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ