کد خبر: ۴۸۰۷۰
۱۰:۲ - ۱۳۹۶/۲/۳

کسری بودجه 6.7 میلیاردی عربستان در 3 ماه اول 2017

کسری بودجه 6.7 میلیاردی عربستان در 3 ماه اول 2017

معاون وزیر اقتصاد عربستان اعلام کرد: کسری بودجه عربستان در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۲۶ میلیارد ریال سعودی معادل ۶ میلیارد و ۷۹۷ میلیون دلار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، محمدبن مزید التویجری گفت: پیش تر کسری بودجه 54 میلیارد ریالی را در سه ماه نخست سال جاری پیش بینی می کردیم.

عربسان سعودی در سال 2015 شاهد بالاترین میزان کسری بودجه خود به میزان 367 میلیارد ریال بوده است.

موسسه اقتصادی ارنست ویونگ که ارزیابی دوره ای را در زمینه شرایط اقتصادی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ارائه می کند اعلام کرد : اعضای شورای همکاری خلیج فارس دستیابی به درآمد سالیانه 25 میلیارد دلار را با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در برنامه هدف گذاری کرده اند تا از این طریق بخشی از کمبود منابع مالی و کسری بودجه آنها جبران شود.

پیشتر وزارت دارایی عربستان سعودی به دلیل مشکلات مالی از تشکیل کمیته بحران مدیریت کاهش هزینه ها در این کشور و به حداقل رساندن هزینه های اجرای پروژه های دولتی خبر داده بود.

محمد الجدعان وزیر دارایی عربستان نیز اعلام کرد: این کمیته در جدیدترین تصمیم گیری ها پروژه هایی به ارزش 4 میلیارد و 530 میلیون دلار را متوقف کرده است و از نهادهای دولتی خواسته که طرح های نیمه تمام را مورد ارزیابی مجدد قرار داده و در این مورد تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ