کد خبر: ۴۸۱۱۱
۹:۸ - ۱۳۹۶/۲/۴

کاهش ۵۵ میلیارد دلاری مالیات توسط چین

کاهش ۵۵ میلیارد دلاری مالیات توسط چین

چین جهت سوق بیشتر رشد اقتصادی در کنار مصرف،در اقدامی ابتکاری درصدد کاستن از مالیات به ارزش ۵۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تارنمای چاینا نیوز، چین قصد دارد با کاهش یک پله ای سامانه مالیات گیری که در یک چارچوب چهارگانه قرار دارد، میزان مالیات ها را کاهش دهد تا به این ترتیب علاوه بر افزایش مصرف مردم در کنار تقاضای فزاینده، رشد اقتصادی نیز بهبود یابد.

بر این اساس دولت اعلام کرده،مالیات بر روی بخش های تولیدی از جمله گاز طبیعی و محصولات کشاورزی از ۱۳ درصد به ۱۱ درصد کاهش خواهد یافت.

لی کچیانگ نخست وزیر چین گفت: کاستن از مالیات به شدت بهبود رشد اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

چین به عنوان دومین قدرت اقتصادی دنیا درگیر بحران اقتصادی و رکود است و می کوشد با اقدامات ابتکاری نظیر کاهش مالیات ها به رشد اقتصادی کمک کند.رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه اول سال 2017 بیش از پیش بینی ها بود و بجای 6.5 درصد به حدود 6.9 دهم درصد رسید.دولت پیشتر پیش بینی کرده،رشد اقتصادی کشور در سال ۲۰۱۷ بین 6.5 تا 7 درصد متغیر خواهد بود.

رشد چین در سال ۲۰۱۶ به 6.9 درصد رسید که بر اساس آمارهای رسمی این پایین ترین رقم رشد در ۲۵ سال گذشته بوده اما نسبت به بسیار از کشورها بالاتر بود.

برخی تحلیلگران پیش بینی کرده اند به دلیل وجود موانع و چالش های اقتصادی رشد اقتصادی در نیمه دوم سال ممکن است کاهش یابد.به هر صورت برنامه چین کاستن از اتکا به سرمایه گذاری، صادرات، تولید و تمرکز رشد اقتصادی با توسعه صنایع خدماتی و مصرف بیشتر است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ