کد خبر: ۴۸۱۳۰
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۲/۴

آثار راه اندازی واحد جدید
توسط مدیرعامل:

آثار راه اندازی واحد جدید "شنبدر" اعلام شد/ زمان و شرایط دومین عرضه بلوکی

مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس آثار راه اندازی واحد جدید را اعلام کرد و زمان و شرایط دومین عرضه بلوکی این شرکت بورسی با 27.9 درصد مشخص شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی آذر 94 سازمان خصوصی سازی به وکالت از شرکت ملی پالایش و پخش اقدام به عرضه بلوک 17 درصدی پالایشگاه بندرعباس کرد که این بلوک توسط نفت و گاز پارسیان خریداری شد.

حال بعد از گذشت 17 ماه از تاریخ قرار است یکشنبه آینده 10 اردیبهشت، دومین عرضه بلوکی با 27.92 درصد سهام از سوی سازمان تامین اجتماعی انجام شود.

این بلوک شامل بیش از 3 میلیارد 865 میلیون سهم است که به قیمت پایه هر سهم 4841 ریال به صورت 3 درصد نقد توسط کارگزاری صبا تامین در بازار اول معاملات بورس عرضه شود. در صورت انجام این معامله ، سازمان تامین اجتماعی از ترکیب سهامداری این شرکت مشمول اصل 44 خارج خواهد شد.

در ترکیب سهامداری "شبندر" 13.8 هزار میلیارد تومانی به جز سازمان تامین اجتماعی، گسترش نفت و گاز پارسیان و سرمایه گذاری توسعه معین ملت با 17 و 5.28 درصد و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت با 40 درصد حضور دارند.

آثار راه اندازی واحد جدید بنزین سازی از زبان مدیرعامل

در همین حال هاشم نامور مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس آثار راه اندازی واحد جدید بنزین سازی را اعلام کرد و گفت: راه اندازی واحد جدید بنزین سازی که با هدف افزایش کمیت و کیفیت بنزین احداث شده ، روزانه ۳ میلیون لیتر به تولید بنزین یورو ٤ کشور می‎افزاید.

وی ادامه داد:این واحد را می‎توان به چهار بخش تصفیه نفتای سنگین، اکتان افزا، احیای کاتالیست و تثبیت کننده تقسیم کرد که عملیات اجرایی بخش تصفیه نفتا (NHT) به عنوان تامین کننده خوراک بخش بنزین سازی، در بهمن‎ماه ٩٥ تکمیل، راه اندازی و بهره برداری شد.

وی با بیان اینکه پروژه افزایش ظرفیت تولید بنزین از طرح‎های مهم کشور و از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی در سیاست‎های کلان کشور به شمار می‎آید، افزود: به‎منظور تحقق این رویکرد و رفع نیاز کشور در حوزه انرژی و تامین فرآورده‎های نفتی، توسعه ظرفیت پالایشی، حفظ منافع ملی و بهره گیری از سرمایه گذاری‎های انجام شده با تلاش کارکنان متعهد، پروژه واحد جدید بنزین سازی آماده بهره برداری است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ظرفیت واحد جدید بنزین سازی روزانه ٢٥ هزار بشکه است که سبب تولید روزانه حدود سه میلیون لیتر بنزین با کیفیت استانداردهای یورو ٤ می شود و ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس را تا سقف ١٢ میلیون لیتر در روز افزایش می‎دهد.

نامور با توجه به اهمیت بهره برداری و راه اندازی پروژه افزایش ظرفیت بنزین افزود: کارکنان و متخصصان پالایشگاه نفت بندرعباس در دو شیفت کاری به شکل تمام وقت و حتی در روزهای تعطیل در حال فعالیت بوده‎اند.

وی ادامه داد: اجرای موثر، کارآمد، موفقیت آمیز و همزمانی راه اندازی پروژه با دیگر فعالیت‌های واحد های عملیاتی، با برنامه ریزی، کنترل دقیق، پایش مستمر و روزانه پیشرفت کار با حداکثر بهره گیری از ظرفیت های موجود و با مشارکت، همکاری، همدلی و تلاش خستگی ناپذیر کارکنان شاغل در پروژه محقق شده است.

وی افزود: همچنین افزایش ظرفیت تولید بنزین نهایی پالایشگاه، ارتقای کیفیت فرآورده های نفتی، بهینه سازی مصرف انرژی، بهبود عملکرد اقتصادی، کاهش آلاینده های زیست محیطی، استفاده حداکثری و بهینه از ظرفیت‌ها و امکانات داخلی، فراهم شدن زمینه‎های اشتغال مولد و مستمر، ارتقای سطح دانش و تجربه نیروی انسانی شاغل در پروژه‎ها، ارتقای توانمندی شرکت‌های داخلی برای حضور مؤثرتر در عرصه های رشد اقتصادی و پیشرفت صنعتی کشور، زینه‎سازی برای پرورش نیروهای متخصص، ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری نسبت به توان و تولید داخلی و حرکت به سمت خودکفایی در تولید فرآورده‎های نفتی مورد نیاز کشور از دستاوردهای اجرای این پروژه به شمار می‎آید.

نامور افزود: به دنبال اجرای این پروژه کیفیت نفت گاز تولیدی پالایشگاه بندرعباس روزانه 8 میلیون لیتر و گوگرد گرانول ٢٥٠ تن در روز افزایش می‎یابد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» سید احمد | ساعت ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۲/۴
0
0
پاسخ
جناب آقای روحانی رییس جمهور محترم ایران .حضرت عالی کی می خواهید به وضع سهام پالایشی توجه کنید زمانیکه من این سهام را خریدم جوان بودم الان بعد از چهار سال به خدا قسم تمام سبیلها و ریشم سفید شده است مشکل روحی پیدا کردم .حالا من یک اشتباه نا بخشودنی کردم و در بورس شما سهام پالایشی خریدم گناه من مستوجب این همه عذاب وستم نیست .لا اقل در این هنگامه که ملت قرار دوباره در انتخابات رای بدهند قیمت سهام پالایشی رابه چهارسال پیش برگردان من هشتاد درصد درسهام پالایشی پولم سوخت شده .سود در بورس ایران پیشکش .قیمت سهام پالایشی من را برگردان ...

پاسخ:
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ