کد خبر: ۴۸۱۳۵
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۲/۴

تلاش برای اخذ مالیات سه درصدی از اجرت ساخت طلا

تلاش برای اخذ مالیات سه درصدی از اجرت ساخت طلا

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و اعضای اتحادیه صادرکنندگان طلا و جواهر ضمن خبر ارسال لایحه مالیات بر ارزش افزوده از سوی دولت به قوه مقننه با اخذ ۳ درصدی مالیات بر ارزش افزوده از کل مصنوعات طلا و جواهر مخالفت کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا،ناصر موسوی لارگانی از ارسال لایحه مالیات بر ارزش افزوده به مجلس خبر داد و گفت: در لایحه پیشنهادی دولت، اخذ مالیات 3 درصدی از کل مصنوعات طلا و جواهر مد نظر است در حالی که این شیوه به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان این فلز گرانبها نیست.

وی تصریح کرد: در این لایحه دولت با اخذ 3 درصدی مالیات بر ارزش افزوده از کل مصنوعات طلا و جواهر موافقت کرده در حالی که نظر ما اخذ مالیات 3 درصدی از اجرت ساخت بود.تفاوت اخذ مالیات بر ارزش افزوده از محصول نهایی نسبت به اجرت ساخت در هر گرم طلا بین 7 تا 8 هزار تومان است.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر این مالیات به درستی از اجرت ساخت اخذ شود، نه تنها قیمت تمام شده طلا برای مصرف کننده ارزان تر می شود بلکه چرخ تولید و اشتغال در کشور به حرکت در می آید که این موضوع با توجه به شرایط کنونی کشور امری حیاتی و مهم به نظر می رسد.

موسوی لارگانی از حضور نمایندگانی از صنف طلا و جواهر در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد و گفت: این کمیسیون در جریان رسیدگی به این لایحه از صاحب نظران این حوزه دعوت خواهد کرد تا نظرات آنها شنیده شود.

وی تاکید کرد: بطور قطع قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده، بار دیگر تمدید نمی شود زیرا قانون فعلی سه سال تمدید شده و با توجه به تاکید رئیس مجلس بر اصلاح اخذ مالیات بر مصرف، تمدید این قانون برای چهارمین بار غیرممکن است.

موسوی لارگانی با بیان اینکه یکی از دلایل مهم رکود در کشور تمکین نامناسب از قانون مالیاتی کشور است،بیان کرد: اجرای نادرست اخذ مالیات بر ارزش افزوده موجب شده تا امروز شاهد رکود گسترده در اقتصاد کشور باشیم بطوری که چرخ تولید از حرکت ایستاده و موج بیکاری به راه افتاده است.

حجت الله شفایی نائب رئیس اتحادیه صادرکنندگان طلا و جواهر نیز در این جلسه با ارائه پیشنهاد ایجاد کارگروه تخصصی طلا و جواهر در کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: هدف از تشکیل این کارگروه حمایت از تولیدکنندگان صنف طلا و جواهر است زیرا اگر جایگاه این صنعت کهنسال به درستی شناخته شود می تواند تا 70 درصد درآمدهای نفتی برای کشور ارزآوری و اشتغال زایی داشته باشد.

سلیمان مددپور دیگر عضو اتحادیه صادرکنندگان طلا و جواهر هم با اشاره به اهمیت تشکیل این کارگروه بیان کرد: این کارگروه می تواند زبان مشترکی را بین دولت و مجلس با صنف طلا و جواهر ایجاد کند تا در سایه این هم اندیشی و حمایت بتوانیم چرخه های تولید و اشتغال در حوزه صنعت طلا و جواهر را به گردش درآوریم.
وی اظهار داشت: با حمایت های دولت و مجلس صنعت طلا و جواهر به آسانی با هر یک کیلو گرم شمش طلا می تواند برای 10 نفر اشتغال زایی کند.متاسفانه با سیاست های نادرست اخذ مالیات بر ارزش افزوده 9 درصدی، امروز شاهد بیکاری بیش از 20 هزار نفر در این صنعت ارزآور هستیم که اگر امروز به داد آن نرسیم، فردا دیر است و باید شاهد جولان همسایگان ترک و هندی در بازارهای داخلی طلا و جواهر باشیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ