کد خبر: ۴۸۱۳۶
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۲/۴

دارندگان گواهینامه باید دوره مهارت رانندگی ببینند

دارندگان گواهینامه باید دوره مهارت رانندگی ببینند

روسای سازمان های راهداری و آموزش فنی و حرفه‌ای با امضای تفاهمنامه ای از ارائه آموزش‌های مدرن به رانندگان جهت ارتقای مهارت فعالیت حمل و نقل بار و مسافر در جاده‌ها خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل ازمهر، داوود کشاورزیان در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با سازمان راهداری با توجه به سهم 25 درصدی حمل و نقل جاده‌ای عمومی از کل حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت:قسمت اعظم تلفات جاده‌ای مربوط به خودروهای شخصی است که تحت نظارت و کنترل سازمان راهداری قرار ندارند.

وی با انتقاد از اینکه گواهینامه رانندگی به راحتی به افراد بالای ۱۸ سال داده می‌شود و این افراد بلافاصله در جاده‌ها رانندگی می‌کنند، تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند با پلیس راهور در خصوص آموزش مهارت رانندگی در جاده با رانندگان خودروهای شخصی و سواری، تفاهمنامه جداگانه‌ای امضا کنند.

محمدامین سازگارنژاد رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز با بیان اینکه بخش مهمی از تلفات جاده‌ای به نداشتن مهارت رانندگان برمی‌گردد، گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای قصد دارد با ارائه آموزش‌های مدرن به رانندگان، مهارت فعالیت حمل و نقل بار و مسافر در جاده‌ها را ارتقا دهد.

وی حوزه حمل و نقل و جاده‌ای را از جمله حوزه‌هایی دانست که اشتغالزایی در آن بالاتر از سایر صنایع است و ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از فعالان حمل و نقل جاده‌ای، کمبود مهارت دارند اما از آنجایی که مشاغل حوزه حمل و نقل، پایدار است، می‌توان با آموزش مهارت بیشتر، میزان اشتغالزایی در صنعت حمل و نقل را افزایش داد.

سازگارنژاد تأکید کرد: فناوری اطلاعات در حال حاضر در صنعت حمل و نقل در بسیاری از کشورها استفاده می‌شود اما این فناوری مؤثر در کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای در حمل و نقل جاده‌ای ایران بهره‌وری پایین دارد. ما در سازمان فنی و حرفه‌ای تلاش خواهیم کرد تا در آموزش مهارت‌های فوق به رانندگان، استفاده از فناوری اطلاعات را به رانندگان شاغل از قبل و همچنین متقاضیان جدید برای ورود به حوزه حمل و نقل جاده‌ای آموزش دهیم.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ