کد خبر: ۴۸۱۴۸
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۲/۵

رتبه ایران در تجارت فرامرزی، ۲۲ پله سقوط کرد

رتبه ایران در تجارت فرامرزی، ۲۲ پله سقوط کرد

بانک جهانی اعلام کرد:در سال ۲۰۱۷ رتبه ایران در تجارت فرامرزی از بین ۱۹۰ کشور فعال در امر تجارت در پارسال میلادی ۱۷۰ شده که نشانگر سقوط ۲۲ پله‌ای ایران نسبت به سال ۲۰۱۴ است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بنا بر اعلام بانک جهانی،در سال 2017 رتبه ایران در تجارت فرامرزی از بین 190 کشور فعال در امر تجارت در سال گذشته میلادی 170 شده که نشانگر سقوط 22 پله‌ای ایران نسبت به سال 2014 و شروع فعالیت پنجره واحد گمرک است.

در این شاخص هزینه واردات در ایران 851 دلار معادل 2 میلیون 800 هزار تومان و هزینه صادرات 708 دلار معادل یک میلیون و 900 هزار تومان برآورد شده است.

در موضوع میزان زمان صرف شده برای تجارت در شاخص تجارت فرامرزی، زمان 411 ساعت برای واردات و 253 ساعت برای صادرات عنوان شده که این مهم ایران را در زمره ضعیف‌ترین کشورها در تشریفات گمرکی و بورکراسی های اداری قرار می‌دهد.

پیش‌تر مسعود کرباسیان رییس کل گمرک گفته بود: صادرکنندگان و واردکنندگان در پنجره واحد گمرک می‌توانند به ترتیب در  مدت 24 و 48 ساعت به فعالیت پردازند.

بنابراین گزارش،به نظر می‌رسد گمرک ایران باید توجه را معطوف به بهبود معیار سنجش بین المللی این حوزه یعنی شاخص تجارت فرامرزی کنند که طی سه سال با سقوط آزاد 22 رتبه‌ای همراه نباشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ