کد خبر: ۴۸۱۶۰
۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۲/۶

نظر خودروسازان در مورد تولید خودرو هیبریدی
فولاد گر اعلام کرد:

نظر خودروسازان در مورد تولید خودرو هیبریدی

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید داخلی مجلس با تاکید بر لزوم تشکیل کنسرسیوم داخلی و خارجی برای تولید خودروهای هیبریدی، نظر خودروسازان برای تولید این نوع ماشین را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمیدرضا فولادگر با اشاره به معاف شدن خودروهای هیبریدی از ارزش افزوده براساس یکی از بندهای مصوب شده لایحه هوای پاک به خانه ملت گفت:خودروسازان معتقدند تولید خودروهای هیبریدی برای آنها مقرون به صرفه نیست بنابراین تاکید دارند باید چتر حمایتی  ایجاد شود تا با پرداخت یارانه و فرهنگ سازی، به تدریج به سمت تولید خودروهای هیبریدی حرکت کنند.

وی با بیان اینکه خودروسازان به تولید خودروهای هیبریدی تنها نگاه اقتصادی دارند افزود: وزارت صنعت و نیرو باید از تولید خودروهای هیبریدی حمایت کنند و دولت باید هر چه سریعتر آیین نامه مشخصی برای تولید این خودروها تنظیم کند تا نهاد متولی حمایت کننده از آن مشخص شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه امروز تمام مردم جهان به سمت کاهش وابستگی به سوخت فسیلی حرکت کرده اند گفت: برقی شدن خودروها می تواند در کاهش آلودگی هوا، محیط زیست، آلودگی صوتی و استفاده بهینه از انرژی موثر باشد. همچنین  ارزان‌قیمت بودن سوخت این خودروها نیز در کاهش هزینه حمل و نقل مردم تاثیر مثبتی دارد.

فولادگر بر لزوم تشکیل کنسرسیوم بین خودروسازان داخلی و خارجی برای  تولید خودروهای هیبریدی تاکید کرد و گفت: با توجه به قیمت بالای خودروهای برقی و هیبریدی،حمایت دولت و ارائه تسهیلاتی برای استفاده از این خودروها ضروری بوده البته مجلس با حذف مالیات بر ارزش افزوده این خودروها حمایت هایی از توسعه این نوع خودرو کرده است.

وی تصریح کرد: امروز تولید خودروهای برقی و هیبریدی باید به عنوان ضرورت مورد توجه قرار گرفته و به تولید آن پرداخته شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ