کد خبر: ۴۸۱۷۳
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۲/۶

آخرین آمار از خانه‌های خالی / اختلاف دو میلیون واحدی دو سازمان
یک مقام مسئول اعلام کرد:

آخرین آمار از خانه‌های خالی / اختلاف دو میلیون واحدی دو سازمان

یک مقام مسئول در مرکز آمار ایران گفت: طبق سرشماری سال ۹۵ تعداد واحدهای خالی مسکونی برابر با ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۴۰۰ واحد و اقامت‌گاه‌های دوم بالغ بر ۲ میلیون و ۱۱۵ هزار واحد است که در مجموع به ۴ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۴۰۰ واحد خالی می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت راه از قول رضائیه نماینده مرکز آمار کشور در جلسه اتاق فکر مسکن اعلام کرد: سال گذشته حدود 49 میلیون واحد مکان مورد سرشماری قرار گرفت که در صورت مقایسه با آمار 47 میلیونی شرکت پست ایران که بر اساس مدل مکان‌ گردشی انجام می‌شود، در می‌یابیم آمار ارائه شده بین این دو سازمان با اختلاف دو میلیون واحدی همراه است.

وی افزود: طبق گزارش مرکز آمار، تعداد واحدهای خالی مسکونی برابر با 2 میلیون و 587 هزار و 400 واحد و تعداد اقامت‌گاه‌های دوم بالغ بر 2 میلیون و 115 هزار واحد است که در مجموع به 4 میلیون و 702 هزار و 400 واحد خالی می‌رسد.

به گفته این مقام مسئول، آمار مشترکین برق معادل 33 میلیون و 831 هزار واحد است که از این میان حدود 27 میلیون واحد را مشترکان خانگی تشکیل می‌‌دهد، اما تعداد واحدهای مسکونی سرشماری شده از سوی مرکز آمار 22 میلیون و 600 هزار واحد است که  اختلاف این دو آمار به 4 میلیون و 600 هزار واحد می‌رسد،بنا بر این با احتساب مجموع خانه‌های خالی و دوم اختلاف آن ناشی از خطای آمارگیری خواهد بود.

نماینده مرکز آمار ایران افزود: همچنین طبق آمار شرکت پست که ممکن است دوره به‌ هنگام‌سازی آن متفاوت باشد، خانه‌های خالی از سکنه در کل کشور 4 میلیون و 500 هزار واحد است که 2 میلیون و 123 هزار واحد آن مربوط به نقاط شهری است.

رضائیه گفت: اگر موجودی مسکن در ابتدای سال 90 در نقاط شهری برابر 14 میلیون و 780 هزار واحد باشد و تعداد واحدهایی که به دلیل پروانه‌های ساخت با وقفه یک ساله روبه رو می‌شوند و با عدم در نظر گرفتن نرخ تخریب 2 میلیون و 645 هزار واحد مسکونی در کل کشور طی 5 سال اخیر، می‌توان گفت مجموع این اعداد برابر با 18 میلیون و 792 هزار و 423 واحد خواهد بود.

وی افزود: طبق گزارش مرکز آمار تعداد واحدهای مسکونی در مناطق شهری 19 میلیون و 590 هزار واحد است که به یک اختلاف 800 هزار واحدی به رقم بالا می‌رسیم.این اختلاف می‌تواند بر اثر عدم احتساب تخریب‌ها باشد که در محاسبات لحاظ نشده و خانه‌های دومی که مرکز آمار در سرشماری سال 90 اعلام نکرده است.

این مقام مسئول تصریح کرذ: وقنی آمار مسکن خالی با سیستم‌های آمارگیری مستقل از سه منبع در سطح بسیار کلان را محک می‌زنیم، درمی‌یابیم انحراف با خطای زیادی وجود ندارد اما مثل هر سرشماری می‌تواند درصد خطایی داشته باشد.

رضائیه از نهایی شدن جزئیات گزارش پراکندگی و توزیع واحدهای مسکونی خالی تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: طبق تعاریف اقامتگاه دوم خانه‌‌ای است که خانوار به طور ناپیوسته کمتر از 6 ماه در آن زندگی کند.  

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ