کد خبر: ۴۸۱۸۲
۰:۰ - ۱۳۹۶/۲/۸

ویژگیها،شرط مهم و مزیت اصلی معاملات شرطی اعلام شد/ روشی برای حرفه ای ها
درگفت وگو بورس پرس با مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس:

ویژگیها،شرط مهم و مزیت اصلی معاملات شرطی اعلام شد/ روشی برای حرفه ای ها

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس با اعلام ویژگیها، شرط مهم و مزیت اصلی معاملات شرطی گفت: این روش عمدتا" مناسب سهامداران و کاربران حرفه ایی بوده و همه کارگزاران می توانند از آن استفاده کنند.

روح ا... دهقان در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره شرایط معاملات شرطی در بازار سهام که اخیرا" مجوز آن برای ۷ شرکت ارائه دهنده خدمات نرم افزاری صادر شده اظهار داشت: این نوع معاملات هر چند مشابه معاملات الگوریتمی است اما مهمترین تفاوت آن، ساده و عملی شدن در رویه سفارش دهی خرید و فروش سهام شرکت های بورسی و فرابورسی و قیمت های مدنظر معامله گران است و مانند معاملات الگوریتمی، پیچیده و دارای متغیرهای متعدد نیست.

وی با بیان اینکه این روش در دو ماه پایانی سال گذشته در بورس کالا بکار گرفته شده، ادامه داد: درحالی تا پیش از این معاملات شرطی ممنوع بود که در برخی موارد نیاز بود تا داد و ستدها تحت شرایط و قیمت های مشخصی و بدون حضور در سیستم انجام شود که خوشبختانه این امکان فراهم شد.تاکنون هم دو شرکت ارائه دهنده خدمات نرم افزاری، مراحل آزمایشی را طی کرده اند و در آینده ایی نزدیک رسما" عملیاتی می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه این امکان علاوه بر ۷ شرکت ارائه دهنده خدمات نرم افزار، برای تمام شرکت های کارگزاری فعال در بورس و فرابورس هم فراهم شده ادامه داد: مهمترین نکته در معاملات شرطی، دریافت بیانیه ریسک توسط کارگزاران از سهامداران است تا ضمن شفاف و مکتوب شدن موارد مدنظر، از بروز اختلاف احتمالی جلوگیری شود. بنابراین همه متقاضیان استفاده از معاملات شرطی باید اقدام به ارایه بیانیه ریسک به کارگزاران کنند.

دهقان با تاکید بر اجباری بودن تکمیل و ارایه فرم بیانیه ریسک، در پاسخ به این سئوال که چه طیف از سهامداران می توانند از معاملات شرطی استفاده کنند و با عملی شدن آن چه تحولاتی در بازار سرمایه رخ خواهد داد؟ به بورس پرس گفت: این روش عمدتا" مناسب سهامداران و کاربران حرفه ایی است.

وی ادامه داد: مهمترین مزیت راه اندازی این روش و توسعه آن در آینده ایی نزدیک، کمک به افزایش عمق بازار است. علاوه بر آن انتظار می رود حرکت های هیجانی، کنترل و درصد سهام شناور شرکت ها افزایش یابد. در مجموع هم منجر به سهولت در انجام و روانتر شدن معاملات و نقدشوندگی بیشتر بازار سهام می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ