کد خبر: ۴۸۲۰۳
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۲/۸

هشدار مدیرعامل فرابورس به انتشار اوراق در بازار غیر رسمی

هشدار مدیرعامل فرابورس به انتشار اوراق در بازار غیر رسمی

مدیرعامل فرابورس درباره گسترش انتشار اوراق مالی در بازار غیررسمی هشدار داد و گفت: افزایش انتشار این اوراق به ایجاد یک بازار در سایه و فاقد نظارت منجر می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر هامونی درباره انتشار انواع اوراق مالی به ایرنا گفت: پارسال در بازارهای ابزار نوین فرابورس شامل بازار بدهی، بازار صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله (ای.تی.اف-ETF) و اوراق تسهیلات مسکن، در مجموع 280 هزار میلیارد ریال انواع اوراق تامین مالی منتشر شد.این اوراق در مجموع 60 درصد از ارزش کل معاملات فرابورس را تشکیل داد.

وی توضیح داد: اوراقی که نه در بانک معامله می شود نه در بورس نگران کننده است. در واقع این اوراق، بازار غیر رسمی دارد.بیشتر این اوراق، در گذشته منتشر شده که به نکول (ناتوانی در اجرای تعهدات) و مشکل برخورد کرده و در نتیجه در بورس معامله نشده اند.این اوراق مالی در تارنماها و مکان هایی که هیچ نظارتی بر آنها نیست در حال معامله است.

وی با تاکید بر اینکه حجم این اوراق غیررسمی در حال افزایش است افزود: سیاستگذاران مالی وظیفه دارند انتشار اوراق را نظام مند کنند.باید مراقب بود بازار غیررسمی، بزرگ نشود زیرا نرخ اوراق، غیرشفاف می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ