کد خبر: ۴۸۲۲۵
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۲/۹

بررسی نحوه راه اندازی شعب بانک های ایرانی در اروپا
در همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا مطرح شد:

بررسی نحوه راه اندازی شعب بانک های ایرانی در اروپا

رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی از بررسی نحوه راه‌اندازی شعب بانک‌های ایرانی در اروپا و آینده صنعت پرداخت در چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، علی دیواندری صبح امروز در چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا وسیما که روزهای 9 و 10 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود، گفت: بسیار خرسندم از اینکه پژوهشکده پولی و بانکی به عنوان نماینده بانک مرکزی، در چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران واروپا افتخار میزبانی مدیران ارشد اقتصادی و سیاسی کشور، مدیران ارشد نظام بانکی، مدیران و نمایندگان شرکت‌ها، بانک‌ها، فعالان اقتصادی، اندیشمندان، صاحبنظران و متخصصان اقتصادی داخلی و خارجی را دارد.

وی اظهارداشت: امروز در حالی چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا برگزار می شود که از روابط تجاری ایران و اروپا مبتنی بر منافع متقابل، سالیان متمادی می گذرد. آرزومندم چنین نشست هایی با الهام از تجارب پیشین و چشم انداز جدیدی که اکنون پیش روست، در ایجاد فضای مثبت گفتگو و تسهیل همکاری های بیشتر اقتصادی کارساز باشد.

این مقام مسئول با تاکید بر بهبود مناسبات اقتصادی با قاره اروپا که پس از قاره آسیا دومین شریک تجاری بزرگ ایران محسوب   می شود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: با نگاهی به شکل گیری همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا، از برگزاری اولین همایش در نوامبر 2015 فرانکفورت حدود دو سال می‌گذرد. 

رئیس پژوهشکده بانک مرکزی بیان کرد: همگان به خاطر داریم آن گردهمایی صمیمانه در شرایطی پایه گذاری شد که هنوز سایه محدودیت های بین المللی بر اقتصاد ایران سنگینی می کرد، اما آن حرکت ارزشمند نقطه آغاز تلاشی بود که به تدریج و همزمان با رفع محدودیت های بین المللی به ثمر نشست و به کانونی برای از سرگیری روابط تجاری ایران و اروپا، تبدیل گردید.

دیواندری ادامه داد: در همایش مارچ 2016 تهران و متعاقب آن همایش نوامبر 2016 فرانکفورت اشتیاق نمایندگان بانک‌ها، موسسات مالی، کارآفرینان، دانشگاهیان و سیاستمداران دو طرف برای شناخت آخرین دستاوردها و زمینه‌ها و ظرفیت های ارتقا روابط اقتصادی و بانکی به روشنی قابل مشاهده بود.

وی افزود: اکنون که فرصت ارزشمندی برای گسترش روابط تجاری و بانکی فراهم آمده است، بانک مرکزی و نظام بانکی کشور اقدامات مهمی را به منظور اتصال مجدد به نظام پولی و بانکی بین الملل، در دستور کار خود قرار داده و انتظار دارد مشکلات، موانع و محدودیت های موجود در سایه تعامل و همکاری، با سرعت بیشتری مرتفع گردند.

این مقام مسئول تاکید کرد: بانک مرکزی در راستای بهره‌ برداری از فرصت‌های به وجود آمده و در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، زمینه ایجاد ثبات اقتصادی و شفافیت مالی را برای گسترش بیش از پیش همکاری های بانکی و تجاری فراهم کرده است.

رئیس پژوهشکده بانک مرکزی خاطرنشان کرد: در کنار اجرایی شدن اقدامات زیرساختی ضروری توسط نهادهای ذی‌ربط، پژوهشکده پولی و بانکی بانک  مرکزی نیز وظیفه خود می داند با مشارکت جدی در برگزاری چنین جلساتی، فضای مثبت و سازنده تسهیل روابط اقتصادی را گسترش دهد.

دیواندری تصریح کرد: از آنجا که در سال‌های اخیر تطبیق با قوانین و مقررات به یکی از حوزه‌های تعیین کننده در روابط بانکی بین‌الملل تبدیل شده و یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های برقراری مجدد ارتباط نظام بانکی ایران با نظام بانکی بین‌الملل به شمار می‌رود، پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه تطبیق با قوانین و مقررات در نظام بانکی به عنوان یکی دیگر از موضوعات محور اول مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: ارتقای شفافیت مالی و به روزرسانی استانداردهای گزارشگری مالی همگرا با استاندارد IFRS یکی دیگر از موضوعات نشست‌های این گردهمایی است که به تحلیل اقدامات انجام شده و گام‌های بعدی اختصاص خواهد داشت. بررسی مطالبات غیرجاری و استفاده از موفقیت‌ها و تجارب بین‌المللی در زمینه رفع معضل مطالبات غیرجاری از مباحث مورد تاکید است.

دیواندری خاطرنشان کرد: همچنین بررسی نحوه راه‌اندازی شعب بانک‌های ایرانی در اروپا و آینده صنعت پرداخت از موضوعات دیگر همایش چهارم است. در کنار این موضوعات، فرصت‌های سرمایه گذاری در ایران محور دوم مباحث چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا خواهد بود. در این راستا یکی از مباحث کلیدی‌ جذابیت‌های تامین مالی و سرمایه گذاری در صنایع زیر بنایی مانند صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و راه و ساختمان خواهد بود که با سخنرانی و هم‌اندیشی مدیران و صاحب‌ نظران ذی‌ربط، فرصت‌ها و چالش‌های این حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ