کد خبر: ۴۸۲۳۰
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۲/۹

دو بانک حاضر در بازار سهام ایران به بانک های اروپایی وصل می شوند
سفیر ایران در آلمان؛

دو بانک حاضر در بازار سهام ایران به بانک های اروپایی وصل می شوند

سفیر ایران در آلمان با اعلام اهمیت بانک های آمریکایی در همکاری بانک های بزرگ دنیا ، از اتصال دو بانک حاضر در بازار سهام ایران به بانک های اروپایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی ماجدی که در چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران - اروپا سخنرانی می کرد، گفت: درحالی با توصیه بانک مرکزی، شرکت های خارجی متقاضی همکاری با ایران برای حل مشکلات بانکی می توانند اقدام به افتتاح حساب کنند که دو بانک سامان و خاورمیانه در حال مذاکره برای ایجاد شعب در اروپا هستند.

وی با اشاره به انجام مذاکرات متعدد با مقامات آلمانی برای بررسی مقررات تامین مالی تروریسم و پولشویی و حذف نام ایران از فهرست FATF ادامه داد: بر خلاف برخی که FATF را سیاسی می دانند ، این موضوع واقعیت بانکداری است که با تلاش بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، ایران برای یک سال از این فهرست شده تا زمینه انطباق فراهم شود.

به گفته این مقام مسئول ، همکاری دو بانک مرکزی ایران و آلمان با امضای یادداشت تفاهمی آغاز شده و مذاکرات با FATF ادامه دارد و انتظار می رود طی یکی دو ماه آینده، نام ایران برای همیشه از این فهرست سیاه حذف شود تا ضمن حل مشکلات روابط کارگزاری ، زمینه برای توسعه استانداردهای بانکداری بین المللی در ایران فراهم شود. دراین میان باید بخشی از قانون تحریم های آمریکا درباره ایران نیز برطرف شود.

ماجدی در مورد اهمیت بانک های آمریکایی هم توضیح داد: واقعیت این است که بانک های اروپایی و به همراه بانک های بزرگ ژاپن، کره جنوبی و چین مشکلی برای همکاری با بانک های ایران ندارند اما به دلیل دلاری بودن پرتفوی بانک های اروپایی و انجام تراکنش ها با این ارز، ناچار به رعایت مقررات بانک های آمریکایی هستند.

ماجدی در خصوص تطبیق قوانین و مقررات بانکی ایران با بانکداری بین المللی توضیح داد: زمانی که یک بانک اروپایی قصد همکاری با یک شرکت ایرانی را دارد، باید اطمینان یابد که سهامداران آن جزو ۱۲۰ شرکتی که نام آنها در فهرست های تحریمی قرار دارند، نیست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ