کد خبر: ۴۸۲۴۰
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۲/۹

مزایای ورود شهرک های صنعتی به بورس کالا

مزایای ورود شهرک های صنعتی به بورس کالا

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، معافیت از تشریفات مناقصه و مزایده، برخورداری از معافیت مالیاتی، قیمت‌های تعادلی تعیین شده را از جمله مزایای ورود شهرک های صنعتی به بورس کالا دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بورس امروز، علی یزدانی پس از امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه میان بورس کالا، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در خصوص تسهیل پذیرش، عرضه و معاملات محصولات تولیدی صنایع کوچک و متوسط کشور و استفاده از ابزارهای تامین مالی و مدیریت ریسک از طریق بورس کالا گفت:امضای این تفاهم نامه تعامل دو سازمان و تحرک صنایع کوچک و متوسط را افزایش خواهد داد و با تمرکز بیشتر روی مفاد این تفاهم نامه می توان منافع زیادی را برای بنگاه های کوچک و متوسط و همچنین شفاف سازی بیشتر فعالیت آنها منجر شد.

وی افزود: بنگاه ها باید با تامین مالی از طریق بورس کالا برای خروج از رکود آشنا شوند، حضور صنایع کوچک در این بورس می تواند به فروش محصولات بدون واسطه بینجامد که با این کار هم جان تازه ای به این صنایع داده می شود و هم با تامین مواد اولیه صنایع کوچک و متوسط از بورس، شاهد کاهش قیمت تمام شده محصولات خواهیم بود.

یزدانی با حیاتی دانستن ورود صنایع کوچک به بورس کالا، تاکید کرد: در حال حاضر ما ۷۵۰۰ معدن داریم، اما حضور ما در صادرات بسیار کمرنگ است،اکثر مسئولان رده بالا در خصوص صنایع کوچک و متوسط بسیار تاکید و تمرکز دارند چرا که تعداد این صنایع کوچک و متوسط ۸۴ هزار بنگاه است و این تفاهم نامه ها می تواند به شفاف سازی عملیات آنها و تقویت حضور آنها در بازار سرمایه کمک کند.

بنابر این گزارش،تمایل ورود شهرک های صنعتی به بورس کالا سبب شد تا مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی زنجان هم عنوان کند این واحدها می توانند برای تسریع در فروش محصولات در بورس کالا حضور یابند. همچنین برخورداری از معافیت مالیاتی، سهولت و سرعت پذیرش، معرفی شرکت به آحاد جامعه از مزایای فراهم شدن بستر پذیرش صنایع کوچک و متوسط  در این بورس است.

همچنین مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی نیز از فراهم شدن امکان ورود صنایع کوچک این استان به بورس کالا خبرداد که زین پس شهرک های صنعتی با پذیرش، عرضه و معاملات محصولات تولیدی صنایع کوچک و متوسط کشور، از ابزارهای تامین مالی و مدیریت ریسک در بورس کالا بهره خواهند برد.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی یکی از اهداف بورس کالا را حذف واسطه های غیرضروری در تامین مواد اولیه ذکر کرد که به موجب آن بسیاری از خریداران در این بورس را صنایع کوچک و کارخانه داران تشکیل می دهند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم نیز به برنامه‌های حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از بخش تولید و صنایع کوچک اشاره کرد که به موجب این برنامه ها زمینه حضور تولیدات این صنایع در بورس کالا در حال فراهم شدن است.بورس کالا نمادی از بازار رقابتی است که در آن قیمت کالاها از برخورد مستقیم عرضه و تقاضا حاصل می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ