کد خبر: ۴۸۲۴۴
۷:۰ - ۱۳۹۶/۲/۱۰

نظر یک کارگزار درباره آینده کوتاه مدت بازار سهام و اثر تداوم حضور دولت کنونی
در گفت و گو با بورس پرس اعلام شد؛

نظر یک کارگزار درباره آینده کوتاه مدت بازار سهام و اثر تداوم حضور دولت کنونی

مدیرعامل یک شرکت کارگزاری درباره آینده کوتاه مدت بازارسهام و اثر تداوم حضور دولت کنونی اظهار نظر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هاشم باروتی مدیرعامل کارگزاری پارس ایده بنیان در خصوص پیش بینی روند بازار سرمایه تا زمان انتخابات گفت: اصلاح بازار نسبت به شرایط انتخابات مقداری دیر انجام شده و ممکن است این روند با توجه به مباحث مطرح شده و پیش بینی هایی که نسبت به کاندیداها وجود دارد، متغیر باشد. اما با توجه به شرایط فعلی، اگر دیدگاه ها مبنی بر تداوم دولت آقای روحانی باشد،‌ این روند قابل پیش بینی و رو به رشد خواهد بود، در غیر این صورت تا حدودی روند بازار کندتر خواهد شد.

وی در توصیه به سهامداران در شرایط فعلی افزود: در حال حاضر حجم عمده بازار به سمت سفته بازی در حال حرکت است و پیشنهاد به کسانی که قصد خرید دارند، مخصوصا سهامداران حقیقی که عمده گردش بازار توسط آن ها صورت می گیرد، این است که بر روی سهم های بنیادی تر حرکت کنند. زیرا سهم های بنیادی در سال های اخیر سود مشخص و روند پیش بینی بهتری داشته اند. در غیر این صورت ممکن است سهم های کوچک با نوسانات بیشتری همراه باشد و منجر به زیان سهامداران شود.

باروتی با اشاره به نقش رئیس جمهور در دوره بعد تصریح کرد: سیاست اقتصادی دولت در دور بعد باید مشخص شود و بر مبنای آن تصمیم گیری کرد. اگر سیاست های قبلی دولت ادامه دار باشد ممکن است روند چندان چشمگیری را در بازار سرمایه نداشته باشیم. البته این روند با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد ما مطلوب ارزیابی می شود. با توجه به وضعیت رکود تورمی که در حال حاضر بر اقتصاد حاکم است، چندان مناسب تر از این نمی توان عمل کرد و این در حالی است که تا به امروز سعی بر این بوده است که جلوی حبابی شدن بازار گرفته شود و در حال حاضر بازار روندی منطقی را سپری می کند. با تداوم دولت آقای روحانی این روند مطلوب ادامه دار خواهد بود.

وی در مورد پیش بینی رقم شاخص تا قبل از انتخابات گفت: در حال حاضر فرصت زیادی برای تحلیل و پیش بینی وجود ندارد و باید ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد. ممکن است سهامداران پذیرای ریسک نباشند و به سمت خروج از بازار حرکت کنند. در حالی که برخی معتقدند بازار، شرایط طبیعی خود را پیدا کرده و احتمال رشد شاخص بعید نیست. هرچند همه این پیش بینی ها منوط به برگزاری مناظره های اقتصادی خواهد بود، تا مشخص شود دولت و دیگر رقبای انتخاباتی چه سیاست هایی برای بازار سرمایه پیشنهاد می کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ