کد خبر: ۴۸۲۴۸
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۲/۹

نظر مدیرعامل بورس درباره اثر قول‌ نامزدها بر بازارسهام و پیش بینی آینده

نظر مدیرعامل بورس درباره اثر قول‌ نامزدها بر بازارسهام و پیش بینی آینده

مدیرعامل بورس با اعلام تاثیر کوتاه مدت وعده‌ها و قول‌های انتخاباتی نامزدها بر بازار سهام گفت: عملکرد سال ۹۵ شرکتها حکایت از گزارش های مثبت دارد و بودجه‌های ۹۶ نیز بهتر از سال گذشه پیش بینی شده بنابراین امیدواریم بورس ۹۶ بهتر از ۹۵ باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن قالیباف اصل در خصوص تاثیر انتخابات بر بورس و و پیش بینی آینده بازار سهام به تسنیم گفت: بازار سرمایه روند بلندمدت خود را دارد و در چند دهه گذشته انتخابات مختلفی برگزار شده که بر این اساس، در دراز مدت بورس و معامله‌گران به برنامه و بودجه‌های دولت ها واکنش بیشتری از خود نشان می‌دهند.

وی افزود: البته معاملات بورس تحت تاثیر برنامه‌ها، وعده‌های و قول‌های انتخاباتی نامزدها و در بازده زمانی کوتاه مدت از این مقوله اثرپذیر خواهد بود. با وجود این اما این اثرپذیری زودگذر است و آن چیزی که کلیت بورس را در دراز مدت تحت تاثیر قرار می دهد برنامه‌ها و سمت و سوی دیدگاه های اقتصادی دولت است.

این مقام مسئول همچنین در مقایسه بورس 95 و 96 اظهار اشت: عملکرد سال 95 شرکت ها در مجموع حکایت از گزارش های مثبت دارد. به علاوه اینکه بودجه‌های امسال شرکت ها بهتر از سال 95 پیش بینی شده که امیدواریم بورس 96 بهتر از 95 باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته مطالعه تطبیقی توسط شرکت بورس در زمینه توقف و بازگشایی نمادهای معاملاتی انجام شد گفت: این مطالعه در راستای افزایش نقدشوندگی بازار سهام و کاهش مدت زمان توقف نمادهای معاملاتی صورت گرفته است.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران افزود: یکی از سیاست هایی که به دنبال آن هستیم کاهش زمان توقف نمادها در راستای افزایش نقدشندگی بازار است که باید دستورالعمل‌ها به گونه‌ای تغییر کند که هم شرکت ها اطلاعات بیشتری به بازار بدهند و عدم تقارن اطلاعاتی کاهش پیدا کند .از طرفی دیگر نیز زمان توقف نمادها کاهش یافته و نقدشوندگی بازار افزایش پیدا کند.

قالیباف اصل در خصوص حذف دامنه نوسان از معاملات بورس گفت: زمانی که مجموعه اقداماتی را انجام دهیم که نقدشوندگی بازار افزایش پیدا کرده و اطلاعات بیشتری در بازار گردش کند و نیز شرکت ها مسئولیت بیشتری در قبال سهامداران برای انتشار اطالاعات داشته باشند، این عوامل باعث می‌شود تا اعمال دامنه نوسان در بازار از اثرگذاری لازم برخوردار نباشد و رفته رفته شاهد حذف دامنه نوسان در بورس خواهیم بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۹:۰ - ۱۳۹۶/۲/۹
0
0
پاسخ
جاي مطالعه وبصادرو باز كنيد
پدرمونو در آورديد
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ