کد خبر: ۴۸۲۶۴
۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۲/۱۰

نظر نماینده مجلس درباره رشد گذشته شاخص بورس و روند فعلی

نظر نماینده مجلس درباره رشد گذشته شاخص بورس و روند فعلی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در گذشته شاخص بورس با رشد کاذب همراه بود اما در چند سال اخیر با وجود اینکه بازارسرمایه با رشد مطلوبی روبرو نیست اما از لحاظ مولفه های اقتصادی روند مناسبی را طی می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمود شکری در خصوص حضور خارجی ها در بورس به خانه ملت گفت:بطور کلی ممنوعیتی برای حضور و سرمایه گذاری خارجی ها در اقتصاد کشور، مشروط به رعایت قوانین ایران وجود ندارد.

وی ادامه داد:بورس بخشی از اقتصاد است و بطور طبیعی در صورتی که چارچوب قوانین کشور رعایت شود محدودیتی برای سرمایه گذاری خارجی در بورس  وجود ندارد.  

این نماینده مردم با اشاره به ضرورت توجه به جذب سرمایه گذار برای دست یابی به رشد اقتصادی مدنظر در برنامه ششم توسعه افزود: در صورت ارتقای اعتماد سرمایه گذاران به بورس، زمینه سوق سرمایه ها به این بخش از اقتصاد فراهم می شود.

شکری ادامه داد: در گذشته شاخص بورس با رشد کاذب همراه بود اما در چند سال اخیر با وجود اینکه بازار سرمایه با رشد مطلوبی روبرو نیست اما از لحاظ مولفه های اقتصادی روند مناسبی را طی می کند.

وی افزود: بکارگیری استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS)  از لازمه های جذب سرمایه گذار خارجی در بورس است.باید شرکت ها و بنگاه های اقتصادی براساس استانداردهای بین المللی،گزارشگری مالی را ارائه کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ