کد خبر: ۴۸۲۸۶
۰:۱ - ۱۳۹۶/۲/۱۱

پیش بینی بازارسهام در زمان انتخابات و بعداز آن/ توصیه مهم به رئیس جمهور آینده
عضو سابق هیات مدیره سازمان بورس به بورس پرس اعلام کرد:

پیش بینی بازارسهام در زمان انتخابات و بعداز آن/ توصیه مهم به رئیس جمهور آینده

عضو سابق هیات مدیره و معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس با اعلام پیش بینی روند بازار سرمایه در زمان انتخابات، یک توصیه مهم به رئیس جمهور آینده کرد.

محمدرضا عربی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس،در مورد پیش بینی روند بازار سرمایه در زمان انتخابات اظهار داشت: انتظار نمی رود تا برگزاری انتخابات اتفاق خاصی برای بازار سرمایه رخ دهد. احتمال دارد روند صعودی خیلی معمولی را پیش گیرد، اما بعد از انتخابات با توجه به اینکه چه کسی انتخاب شود بازار دو رویکرد متفاوت را طی خواهد کرد.

وی در خصوص تاثیر تداوم دولت روحانی بر شرایط بازار افزود: با ادامه دولت روحانی، بورس شرایط بهتری را تجربه خواهد کرد. زیرا بسیاری از تصمیم گیری های اقتصادی که برای ورود سرمایه گذارهای خارجی اتخاذ شده هنوز معطل نتایج انتخابات است. بر همین اساس، اگر روندی که در چند سال گذشته در دولت حاضر طی شده، در دولت آینده نیز ادامه دار باشد حتما اقبال سرمایه گذار خارجی به بازار سهام بیشتر خواهد شد و این موضوع شرایط مناسب تری را برای بازار سرمایه به همراه خواهد داشت.

عربی با بیان اینکه در مورد پیش بینی رقم شاخص نظری ندارد، گفت: شاخص فقط یک عدد است اما در مجموع شرایط به گونه ای است که جو بازار مناسب است و روند مثبتی را طی خواهد کرد. نمی توان در مورد رقم شاخص با قطعیت سخن گفت. ممکن است با یک معامله شاخص رشد 1000 واحدی را تجربه کند که قابل پیش بینی نبوده است.

وی در پاسخ به این سئوال که چه توصیه ایی به رئیس جمهور آینده دارد به بورس پرس گفت: بازار سرمایه نشان دهنده وضعیت اقتصاد کشور و محلی است که می توانیم تمام فعالیت ها و اتفاقات اقتصاد را در آن رصد کنیم. برهمین اساس،‌تا زمانی که نرخ تامین مالی،نرخ سود تسهیلات، نرخ اوراق مشارکت و نرخ اوراق خزانه اسلامی عدد بالایی را نشان دهد قطعا بازار سرمایه از این موضوع متاثر خواهد بود و شرایط خوبی را تجربه نخواهد کرد.

عربی افزود: بنابراین مهمترین توصیه، متناسب سازی نرخ تامین مالی با شرایط تورمی موجود است. زیرا بین این اعداد و ارقام و تورم کاهش یافته تناسب وجود ندارد و ضرر ناشی از آن بر عهده بنگاه ها خواهد بود. با این اقدام شاهد تاثیر مثبتی بر روی بازار سرمایه، شرکت ها و در مجموع کل اقتصاد کشور خواهیم بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ