کد خبر: ۴۸۲۹۴
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۲/۱۰

فاز نخست تولید بنزین بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان افتتاح شد
با حضور رئیس جمهور و وزیر نفت:

فاز نخست تولید بنزین بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان افتتاح شد

فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس که تاپیکو مالک 49 درصدی بوده و قرار است بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی حهان شود با حضور رئیس جمهور و وزیر نفت برای تولید روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در حالی فاز نخست واحد تقطیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس اواخر مهر سال گذشته به بهره برداری رسیده بود که امروز فاز اول تولید بنزین این پالایشگاه مهم ایران با حضور رئیس جمهور و وزیر نفت برای تولید روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ افتتاح شد تا مسیر خودکفایی تولید بنزین فراهم شود.

محمدحسن پیوندی مدیرعامل تاپیکو اواخر بهمن ماه با اشاره به سهم 49 درصدی تاپیکو در پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفته بود: عرضه 18 میلیون لیتر در روز بنزین تولیدی این پالایشگاه به سبد محصولات تاپیکو افزوده می شود و با گرفتن مجوز فعالیت برند پرسی‌ایران، جایگاه‌های جدید بنزین در سراسر کشور احداث  و بنزین تولیدی این پالایشگاه عرضه می شود.

این پالایشگاه با ظرفیت پالایش ٣٦٠ هزار بشکه در روز سومین پالایشگاه و با ظرفیت تولید ٣٦ میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو ٤و ٥، بزرگترین پالایشگاه تولید بنزین کشور به شمار می آید که معادل ٥٥ درصد مجموع تولید دیگر پالایشگاه‎های کشور، بنزین تولید می کند و با تکمیل همه فازهای آن مجموع تولید بنزین کشور به بیش از ١٠٠ میلیون لیتر خواهد رسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ