کد خبر: ۴۸۳۱۹
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۲/۱۱

مشعل های نخستین و بزرگترین کارخانه گندله سازی شرق ایران روشن شد
مدیرعامل فولادمبارکه خبر داد:

مشعل های نخستین و بزرگترین کارخانه گندله سازی شرق ایران روشن شد

مدیرعامل فولادمبارکه از روشن شدن مشعل های نخستین و بزرگترین کارخانه گندله سازی شرق کشور با سرمایه گذاری ۲.۵ هزار میلیارد تومانی و ظرفیت ۵ میلیون تنی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهرام سبحانی اظهار داشت: در پی اتمام عملیات نصب تجهیزات و تزریق گاز به خط لوله کارخانه گندله سازی ۵ میلیون تنی فولاد مبارکه در منطقه معدنی سنگان، مشعل های این طرح عظیم صنعتی که نخستین و بزرگترین کارخانه گندله سازی شرق کشور است، در فرخنده روز مبعث نبی مکرم اسلام (ص) روشن و مرحله راه اندازی گرم کارخانه آغاز شد.

وی ادامه داد: این کارخانه که با سرمایه گذاری فولادمبارکه احداث شده، پس از طی مراحل ساخت و نصب تجهیزات اکنون با روشن شدن مشعل کوره گندله سازی به عنوان یکی از مهمترین تأمین کنندگان نیاز واحدهای فولادی کشور به گندله، آماده بهره برداری شد.

این مقام مسئول میزان سرمایه گذاری در منطقه سنگان را حدود ۲.۵ هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: از این میزان ۱.۱۵ هزار میلیارد تومان مربوط به بخش گندله سازی و زیرساخت های مربوطه بوده و مابقی مربوط به پروژه فرآوری سنگ آهن به ظرفیت ۵ میلیون تن و زیرساخت های موردنیاز آن است که امیدواریم با همکاری مسئولان، این بخش نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

سبحانی وضعیت تأمین زیرساخت های این کارخانه را با توجه به توافق های صورت گرفته مطلوب اعلام کرد و گفت: میزان پیشرفت فیزیکی پروژه کنسانتره سازی حدود ۵۰ درصد است.

وی با اشاره به اهمیت اشتغال زایی در شرایط فعلی ، گفت: میزان اشتغال زایی سنگان در دوران راه اندازی و بهره برداری به طور مستقیم و غیرمستقیم حدود ۳۰۰۰ نفر بوده که ۵۰ درصد آن متعلق به واحد گندله سازی است.

مدیرعامل فولاد مبارکه استفاده از دانش فنی و توانمندی موجود در شرکتهای داخلی در ساخت این کارخانه را یکی از ویژگی های بارز پروژه دانست و  افزود: فولاد مبارکه با اتکا به دانش خود و با حمایت همه جانبه از پیمانکار داخلی، توانمندی و دانش مهندسی ساخت و نصب تجهیزات ساخت کارخانه گندله سازی را توسط نیروهای مجرب داخل کشور به منصه ظهور رساند و با توجه به بومی سازی صورت گرفته، قدم بزرگی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی برداشت.

سبحانی به اهمیت ارتقای روحیه خودباوری نزد کارشناسان اشاره و خاطرنشان کرد: از اثرات مثبت این خودباوری و کسب دانش میتوان، اجرای سریع این پروژه نسبت به پروژه های مشابه در منطقه سنگان را بیان کرد که طبعا این موفقیت داخلی در سایه تعهد و تخصص همه ارکان پروژه و حمایت های بی دریغ همه دل سوزان ایران اسلامی به دست آمده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با به کارگیری کارکنان جوان و باانگیزه در این شرکت منحنی رشد تولید در کمترین زمان ممکن طی شود و با راه اندازی و بهره برداری از کارخانه شاهد توسعه همه جانبه در منطقه محروم شرق کشور باشیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ