کد خبر: ۴۹۳۵۲
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۲/۱۲

برنامه بزرگترین شرکت نفتی جهان برای افزایش ۲ برابری ظرفیت

برنامه بزرگترین شرکت نفتی جهان برای افزایش ۲ برابری ظرفیت

آرامکو که بزرگترین شرکت نفتی جهان است، قصد دارد حجم تجارت فرآورده های نفتی را به بیش از یک سوم افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، ابراهیم البوئینین رئیس واحد تجاری آرامکو گفت: این شرکت که برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازارهای در حال رشد آسیا و آفریقا است، قصد دارد حجم تجارت فرآورده های نفتی را به بیش از یک سوم افزایش دهد.

وی افزود: آرامکو در حال احداث پالایشگاه هایی در انگلیس و آسیا برای افزایش خرید و فروش بنزین، سوخت دیزل و سایر فرآورده های نفتی به بیش از 2 میلیون بشکه در روز است. این شرکت از وجود شبکه پالایشگاه های آرامکو در سطح جهان و همچنین دسترسی به تانکرها و سایت های ذخیره سازی نفت منتفع می شود و در حال حاضر روزانه 1.5 میلیون بشکه فرآورده نفتی خرید و فروش می کند.

البوئینین ادامه داد: شرکت بازرگانی فرآورده های آرامکو قصد دارد با آغاز به کار پالایشگاه های جدید ظرفیت خرید و فروش فراورده های نفتی را توسعه دهد و فرآورده های جدیدی را به سبد فروش بیافزاید.

بنابر این گزارش، شرکت آرامکو مالک پالایشگاه های کشورهای عربستان،کره جنوبی و آمریکاست و ظرفیت آن به 5.4 میلیون بشکه در روز می رسد. افزایش ظرفیت 2 برابر،آرامکو را به بزرگترین پالایش کننده نفت خام جهان تبدیل خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ