کد خبر: ۴۹۳۸۶
۱۱:۲ - ۱۳۹۶/۲/۱۳

وزارت خارجه آماده انتخابات در خارج از کشور/ محل‌های اخذ آرا اعلام می شود

وزارت خارجه آماده انتخابات در خارج از کشور/ محل‌های اخذ آرا اعلام می شود

سخنگوی وزارت امور خارجه با آمادگی تمام نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور از جمله آمریکا و کانادا برای انتخابات ریاست جمهوری،گفت:محل‌های اخذ آرا و استقرار صندوق‌های رای را اعلام می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی از تلاش‌های پیگیرانه وزارت امور خارجه کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در کانادا و آمریکا و استقرار صندوق‌های رای در این دو کشور خبر داد.

وی گفت: وزارت امور خارجه تمام مقدمات لازم را برای برگزاری پر شور انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور مهیا کرده و اقدامات ضروری را انجام داده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی آماده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور است، اظهار داشت: تمام نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور از آمادگی همه‌جانبه جهت برگزاری و حضور ایرانیان خارج از کشور برای مشارکت در انتخابات، برخودار هستند.

قاسمی در رابطه با آخرین اقدامات صورت گرفته در آمریکا تصریح کرد: با توجه به جمعیت نسبتا بالای ایرانیان مقیم در آمریکا، تمامی اقدامات لازم از سوی وزارت امور خارجه برای داشتن صندوق‌های آرا انجام شده و این روند در حال انجام است.

وی درخصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کانادا نیز گفت: تهران و اوتاوا از روابط سیاسی با یکدیگر برخودار نیستند اما با وجود این مسئله، ایران به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کانادا امیدوار است. وزارت امور خارجه تلاش‌های لازم را از طریق مجاری دیپلماتیک در دست پیگیری دارد تا بتواند مجوزهای لازم را برای استقرار صندوق‌های اخذ رای و انجام انتخابات در آن کشور اخذ تا ایرانیان مقیم در کانادا نیز بتوانند با حضور در پای صندوق‌های رای در این اقدام ملی و خطیر مشارکت داشته باشند.

قاسمی افزود: در زمان مقتضی محل‌های اخذ آرا و استقرار صندوق‌های رای را اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ