کد خبر: ۴۹۴۱۹
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۲/۱۵

تفاهمنامه بانکی ایران و عراق امضا شد

تفاهمنامه بانکی ایران و عراق امضا شد

تفاهم نامه همکاری های بانکی ایران و عراق با محوریت روابط کارگزاری بین بانک های مرکزی دو کشور و توسعه همکاری ها امضاء شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس بانک مرکزی اعلام کرد به منظور گسترش همکاری بانکی بین ایران و عراق و همچنین اجرائی کردن موافقتنامه همکاری امضای شده در سال گذشته، رؤسای کل بانک های مرکزی دو کشور دیدار و گفتگو کردند.

قرار است هماهنگی های لازم به منظور برگزاری کمیته مشترک بانکی متشکل از بانک‌های دولتی و خصوصی طرفین در 2 هفته آینده در تهران تشکیل شود.

مذاکرات دو روزه هیات های ایران و عراق با امضاء یک یادداشت تفاهم همکاری های بانکی و بررسی صورتجلسه مذاکرات کارشناسی به کار خود پایان داد.قرار است پس از بررسی صورتجلسات تنظیم شده، موافقتنامه های مربوطه در جریان برگزاری کمیته مشترک در تهران امضاء شوند.

تفاهم نامه همکاری های بانکی ایران و عراق با محوریت روابط کارگزاری بین بانک های مرکزی دو کشور،افتتاح حساب متقابل به ارز یورو، مکانیزم استفاده از ارزهای محلی دو کشور در تسویه وجوه تجاری، اتصال سیستم پرداخت کارتی طرفین به یکدیگر، حمایت و تسهیل افتتاح شعب بانک های تجاری ایران و عراق در کشور میزبان، تسهیل در پرداخت و نقل و انتقالات وجوه مسافران و زائران دو کشور و همچنین آموزش کارکنان بانک های مرکزی و تجاری عراق در ایران است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ