کد خبر: ۴۹۴۳۲
۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۲/۱۶

واکنش وزارت اقتصاد و گمرک به مواضع رئیسی و قالیباف

واکنش وزارت اقتصاد و گمرک به مواضع رئیسی و قالیباف

وزارت اقتصاد و گمرک ایران به مواضع رئیسی و قالیباف درباره عدم همکاری های بانکی با دیگر کشورها در پسابرجام و کشف محموله‌ وارداتی در منزل دختر وزیر آموزش‌ و پرورش، واکنش نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، گمرک ایران مواضع دیروز محمدباقر قالیباف در مناظره مبنی بر کشف محموله‌های وارداتی کالای ایتالیایی در منزل دختر وزیر آموزش‌وپرورش واکنش نشان داد و آن را غیرقانونی خواند و اعلام کرد: کارشناسان فنی و حقوقی گمرک پس از بازدید و ارزیابی کامل کالا و صورت‌ جلسه امر و پس از اخذ کلیه اوراق اظهارنامه گمرکی که تماما حکایت از ورود قانونی کالا به مارک مزبور بوده و مضافا اینکه صاحب کالا به صورت انحصاری نماینده محصولات پریناتال ایتالیا در ایران بوده که این مهم و به‌تنهایی می‌تواند ظن قاچاق را بنا‌بر دلایل متعدد منتفی سازد و مجوز آن از سوی وزارت صنعت صادر شده و از آنجایی‌که با ملاحظه سوابق، حقوق و عوارض قانونی پرداخت شده، مراتب انطباق را اعلام و بر همین اساس حم برائت صادر شده است.

شاید برای برخی باور اینکه با گمرک الکترونیک استعلام محموله‌ها در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد و تعیین تکلیف می‌شود، غیرقابل باور بوده، اما هم‌اکنون با کمک گمرک الکترونیک، تشخیص کالای قاچاق از غیر‌قاچاق در کمترین زمان ممکن فراهم شده است.

نکته دیگر اینکه با الکترونیکی‌شدن صدور پروانه‌های گمرکی، احتمال هرگونه جعل و سوءاستفاده از اسناد گمرکی وجود نداشته و تمامی این فرایندها کاملا به روش الکترونیکی صورت می‌پذیرد. اگر استعلام این محموله مثل گذشته به صورت دستی انجام می‌شد تا صحت و سقم اسناد کاغذی آن بررسی و قاچاق یا غیر‌قاچاق بودن آن تعیین تکلیف شود، حداقل یک ماه زمان می‌برد و در این فاصله زمانی، چقدر آبرو و حیثیت افراد مورد هجمه برخی رسانه‌ها قرار می‌گرفت.

گمرک حق پیگیری قانونی پاره‌ای اتهامات از سوی برخی رسانه‌ها را که صرفا مشغول دروغ‌پراکنی و اتهام‌زنی به سازمان‌های حاکمیتی همچون گمرک هستند، برای خود محفوظ می‌داند و متعاقبا اقدامات قانونی را به ‌عمل خواهد آورد.

واکنش وزارت اقتصاد به مواضع رئیسی

روابط عمومی وزارت اقتصاد هم نقل قول ابراهیم رئیسی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم از وزیر اقتصاد در خصوص عدم همکاری های بانکی با دیگر کشورها در پسابرجام را تکذیب و اعلام کرد: آنچه وزیر اقتصاد در موضع گیری های متعدد بر آن تاکید کرده اند برقراری روابط کارگزاری و بانکی با بانک های سایر کشور ها از جمله مجموعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده است لکن در این مواضع بیان شده که روابط بانکی ایران با برخی بانک های بزرگ هنوز دچار مشکلاتی است که در حال رایزنی برای حل آنها هستیم . 

بر این اساس ضمن احترام به همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ادعای عدم ارتباط با بانک های سایر کشورها به نقل از وزیر اقتصاد را به صراحت تکذیب می کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ