کد خبر: ۴۹۵۰۷
۰:۰ - ۱۳۹۶/۲/۱۸

مجوز افزایش سرمایه 108، 20 و 300 درصدی 3 شرکت فرابورسی صادر شد
توسط سازمان بورس:

مجوز افزایش سرمایه 108، 20 و 300 درصدی 3 شرکت فرابورسی صادر شد

3 شرکت فرابورسی صنایع نسوز توکا، سرمایه گذاری اعتلا البرز و نفت پاسارگاد مجوز افزایش سرمایه 108 و 20 و 300 درصدی از سازمان بورس گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین تحولات مربوط به افزایش سرمایه شرکت ها با صدور مجوز سازمان بورس برای 3 شرکت صنایع نسوز توکا و سرمایه گذاری اعتلا البرز و نفت پاسارگاد همراه شده است.

صنایع نسوز توکا که از آذر سال گذشته پیگیر افزایش سرمایه 108 درصدی از 7.2 به 15 میلیارد تومان بود، توانست مجوز مربوطه از سازمان بورس را  اخذ کند.

این افزایش سرمایه از دو محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی است. هدف از این تامین مالی ،جبران مخارج سرمایه‌گذاری انجام شده بابت خرید 2 درصد سهام شرکت نسوز آذر و تامین منابع مالی مورد نیاز جهت طرح‏ احداث واحد 10 هزار تنی جرم‌های نسوز در منطقه ویژه اقتصادی هرمزگان اعلام شده است.

"کتوکا" سود سال مالی اسفند گذشته را با 8 درصد کاهش از 418 به 385 ریال رسانده و اولین درآمد سال مالی جاری را هم 386 ریال پیش بینی کرده است.

سرمایه گذاری اعتلا البرز نیز توانست مجوز افزایش سرمایه 20 درصدی از 50 به 60 میلیارد تومان که از دو محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و با هدف اصلاح ساختار مالی اعلام شده را  از سازمان بورس بدست آورد.

نفت پاسارگاد نیز درحالی اقدام به ارسال اظهارنظر حسابرس در مورد افزایش سرمایه 433 درصدی کرده و قصد داشت سرمایه 60 میلیارد تومانی را به 320 میلیارد تومان برساند که سازمان بورس با افزایش سرمایه 300 درصدی موافقت کرد.

به این ترتیب "شپاس" از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی می تواند به سرمایه 240 میلیاد تومان برسد و قادر به اصلاح ساختار مالي، جبران مخارج سرمايه‌اي انجام شده و انجام طرح‌هاي توسعه‌اي شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ