کد خبر: ۴۹۵۱۰
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۲/۱۷

تنفس ۶ ماهه دولت برای عوارض صادراتی سنگ آهن

تنفس ۶ ماهه دولت برای عوارض صادراتی سنگ آهن

نایب رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ضمن اعلام افت مجدد نرخ صادرات سنگ آهن دانه بندی، گفت: دولت یازدهم برای دریافت عوارض صادراتی سنگ آهن در سال جاری تنفس ۶ ماهه در نظر گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرزانه معصومی به ایرنا گفت: طرف اصلی صادرات سنگ آهن دانه بندی ایران، کشور چین است. این امر در سال های گذشته نیز صورت گرفته و اکنون به دلیل شرایط این کشور پس از سیر قیمت تا سطح هر تن 60 دلار، بار دیگر روند نزولی داشته و تا سطح 55 دلار هم افت کرده است. 

وی افزود: دولت از اواخر سال گذشته تصمیم به اجرای اخذ عوارض از محل صادرات سنگ آهن گرفته بود که به ابتدای سال جاری موکول شد و اکنون برای مهرماه امسال، اجرای این برنامه در دستور کار است .

این مقام مسئول ادامه داد: واقعیت اینکه سنگ آهن خام به سنگی اتلاق می شود که از معدن برداشت و نسبت به صادرات آن اقدام شود، اما سنگ آهن دانه بندی خام نیست، زیرا فرآوری شده و از شکل اولیه آن خارج گشته است. 

معصومی گفت: آنچه که انتظار می رود دولت یازدهم مورد توجه قرار دهد، این است که پیامدهای منفی وضع عوارض بر صادرات سنگ آهن، فقط مشمول معدنکاران سنگ آهن نمی شود، بلکه می تواند تمام معادن کشور را تحت تاثیر خود قرار دهد.

وی افزود: انتظار فعالان عرصه سنگ آهن کشور این است که دولت پشتیبانی هایی را در اشکال مختلف از معدنکاران به عمل آورد، تا امکان رقابت با کشورهای فعال در زمینه سنگ آهن فراهم شود و یکی از فاکتورهای مهم این دوران، مساله هزینه سنگین حمل ونقل است . 

معصومی موضوع افزایش حقوق دولتی معادن را نیز مورد نقد قرار داد و گفت : پیش از این شرایط قیمت جهانی که مناسب بود، می توان رشد نرخ حقوق دولتی معادن را توجیه پذیر دانست، اما هنگامی که افت نرخ های جهانی در بازار مواد معدنی را شاهد هستیم، رشد حقوق دولتی معادن توجیه پذیر نیست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ