کد خبر: ۴۹۵۴۱
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۲/۱۸

پیش نویس اصلاح قوانین بازارسرمایه  در اسرع وقت به مجلس می رود
رئیس سازمان بورس:

پیش نویس اصلاح قوانین بازارسرمایه در اسرع وقت به مجلس می رود

رئیس سازمان بورس از ارائه پیش نویس اصلاح قوانین بازار سرمایه به مجلس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، به نقل از صدا و سیما، شاپور محمدی یکی از مولفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی را مردمی شدن اقتصاد دانست و گفت: فرهنگ سازی، اصل مهم افزایش مشارکت آحاد جامعه در بازار سرمایه است.

وی با اشاره به تصویب قانون بازار اوراق بهادار در آذر ماه ۸۴ و قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی مصوب ۸۸ از اقدامات مجلس طی سال‌های گذشته قدردانی کرد و گفت: در اسرع وقت پیش نویس اصلاح قوانین بازار سرمایه کشور نهایی و در قالب لایحه به مجلس و دولت ارائه می‌شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در ۱۰ سال گذشته بازار سرمایه از رشد خوبی برخوردار بوده، گفت: امیدواریم بازار سرمایه بتواند امسال در چارچوب اقتصاد مقاومتی بیش از پیش در تامین مالی بخش خصوصی نقش آفرین باشد و اولویت سازمان بورس، تقویت بخش خصوصی است.

محمدی به شرکت‌های دانش بنیان نیز اشاره کرد و گفت:اقدامات فرابورس در حوزه شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و صندوق‌های جسورانه بسیار مثبت است و امیدواریم در سال جاری حضور این بنگاه‌ها در بازار سرمایه پر رنگ‌تر و جایگاه واقعی را به دست آورند.

وی با بیان اینکه این نوع کسب و کارها بیش از کسب و کارهای سنتی با رشد همراه هستند، گفت: ارزش گذاری منصفانه و بر مبنای واقعیت و همچنین کاهش هزینه تامین مالی در بازار سرمایه محقق می‌شود و از این حیث مزیت‌های زیادی برای همه شرکت‌ها از جمله بنگاه‌های اقتصادی دانش محور ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ