براساس این گزارش، کامران سپهری معاون طراحی و توسعه محصول و پلتفرم ایران خودرو گفت: از جمله دلایل نیاز به پلتفرم های جدید حفظ جایگاه شرکت، کسب سهم بازار، ارتقای سازندگان داخلی، وابسته نبودن به پلتفرم شرکت های خارجی، محدودیت های پلتفرم های قدیمی، کاهش زمان و هزینه و سرمایه گذاری برای توسعه تنوع محصول، امکان توسعه محصولات متنوع جدید متناسب با نیازهای مشتری بود.
به گفته وی، معرفی خانواده موتور جدید ایران خودرو با همکاری شرکت آلمانی ماهله (Mahle) و قابلیت طراحی مدل هیبریدی و برقی از جمله استراتژی های پلتفرم جدید است.