کد خبر: ۴۹۷۰۱
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۲/۲۳

دومین کارخانه فولاد با فناوری بومی در جهان افتتاح می شود

دومین کارخانه فولاد با فناوری بومی در جهان افتتاح می شود

دومین کارخانه فولاد استانی فردا در شادگان خوزستان افتتاح می شود که ویژگی ان روش ایرانی یک فناوری بومی با ثبت جهانی است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ایمیدرو اعلام کرد کارخانه احیاء مستقیم فولاد شادگان براساس روش ایرانی که یک فناوری بومی با ثبت جهانی است، ساخته شده و برای نخستین بار در ایران و جهان راه اندازی می شود.

فردا، نخستین مرحله از راه اندازی گرم این کارخانه با روشن شدن مشعل های ریفرمر انجام شود.

هفت طرح فولاد سازی استانی که شادگان یکی از آنها محسوب می شود، از سال 85 به مورد اجرا گذاشته شد، اما به دلیل مشکلات مالی متوقف ماند و در نیمه 92 با فعالیت دولت یازدهم، از سوی سازمان ایمیدرو فعال سازی آنها در دستور کار قرار گرفت.

ظرفیت تولید هر یک از طرح های فولاد استانی 800 هزار تن است که مشتمل بر یک کارخانه آهن اسفنجی و یک کارخانه تولید شمش فولادی است.

فولاد سپید دشت ( چهارمحال وبختیاری ) نخستین واحد از مجموع مزبور بود که آذرماه پارسال با حضور معاون اول رییس جمهوری افتتاح شد .فولاد نی ریز( فارس)، قائنات( خراسان جنوبی)، سبزوار( خراسان رضوی)، میانه( آذربایجان شرقی) و فولاد بافت (کرمان) دیگر طرح های این مجموعه است.

کارخانه فولاد شادگان نخستین کارخانه آهن اسفنجی به روش ایرانی است که فردا پس از چندین سال توقف ، به شکل رسمی افتتاح می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ