کد خبر: ۴۹۷۸۹
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۲/۲۵

جلسه فدراسیون بورس‌های اروپایی-آسیایی در تهران آغاز شد

جلسه فدراسیون بورس‌های اروپایی-آسیایی در تهران آغاز شد

نشست سالانه و کمیته کاری فدراسیون بورس‌های اروپایی-آسیایی (FEAS) به میزبانی فرابورس امروز در تهران آغاز به کار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سنا، در بیست و سومین نشست FEAS که به مدت دو روز برگزار می‌شود، نمایندگانی از کشورهای قزاقستان، ترکیه، ارمنستان، قبرس، انگلیس، عمان و سوریه حضور دارند و برگزاری نشست کمیته اجرایی و مجمع فوق‌العاده در دستور کار قرار گرفته است.

سخنرانی امیر هامونی مدیرعامل فرابورس بعنوان رئیس کمیته کاری درجهت معرفی ایده فین‌استارز بین‌المللی و بحث و بررسی جهت ارائه راهکاری برای توسعه بازارهای کشورهای عضو از دیگر برنامه‌های این نشست به شمار می‌رود.

ارائه ایده فین‌استارز بین‌المللی با محوریت ایجاد یک دبیرخانه بین‌المللی برای این رویداد مهم از آنجا دارای اهمیت دوچندان است که استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری مالی کشورهای عضو فیاس و همچنین بورس‌های آن کشور‌ها خواهند توانست از این بستر نوآورانه منتفع شوند.

فدراسیون بورس‌های اروپایی-آسیایی ۳۵ عضو اصلی، ناظر و وابسته از بیش از ۲۰ کشور جهان دارد و اعضای ایرانی (اصلی و وابسته) این فدراسیون شامل فرابورس، بورس تهران، بورس کالا، کانون کارگزاران، شرکت‌های سپرده‌گزاری مرکزی و مدیریت فناوری بورس تهران است.

این تشکل که به اختصار FEAS نامیده می‌شود در سال ۱۹۹۵ با هدف ایجاد یک محیط منصفانه، کارا و شفاف در بازار بین اعضای فدراسیون تاسیس شده و تلاش دارد در حد امکان دادو ستد و تبادل دانش و تجربه را بین اعضای گروه تسهیل کند.

تقویت سطح همکاری، توسعه بازارهای اوراق بهادار کشورهای عضو، ارتقای روابط بین‌المللی و ارائه فرصت‌های پذیرش و داد و ستد اوراق بهادار منتشر شده در سطح منطقه، یکپارچه‌سازی قوانین و مقررات و استفاده از فن‌آوری جدید برای داد و ستد و امور پایاپای در بازارهای اوراق بهادار از دیگر اهداف تشکیل فدراسیون به شمار می‌رود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ