کد خبر: ۴۹۷۹۶
۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۲/۲۶

نظر نماینده مجلس معروف درباره شرایط روزهای اخیر بورس+ یک عامل رونق در آینده

نظر نماینده مجلس معروف درباره شرایط روزهای اخیر بورس+ یک عامل رونق در آینده

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شرایط روزهای اخیر بازار سهام را تحلیل کرد و گفت:مصوبه شورای پول و اعتبار برای کاهش نرخ سود بانکی به رشد بازار سرمایه کمک می کند و دولت آینده باید اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به کاهش 179 واحدی شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار در روزهای اخیر به خانه ملت گفت:در فضای انتخاباتی، فعالان بورس متناسب با تحلیل فضای انتخابات و آینده بازار سرمایه و پیش بینی های آن اقدام به اخذ تصمیم می کنند.

وی افزود: آنچه در وضعیت کنونی بازار سرمایه وجود دارد، عدم تعیین تکلیف برای جایگاه ریاست جمهوری آینده و برنامه های دولت آینده است که پایین آمدن حجم معاملات ناشی از فضای انتخاباتی پیش رو است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ابهام در آینده انتخابات سبب عدم اتخاذ تصمیم در بازار سرمایه شده، ادامه داد: پیش بینی هایی که بازار سرمایه از آینده انتخابات دارد تصمیم گیری های سهامداران را با پیچیدگی هایی روبه رو کرده که آنها تصمیمات را به بعد از انتخابات موکول کرده اند.

پورابراهیمی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در بازار سرمایه گفت: مصوبه شورای پول و اعتبار برای کاهش نرخ سود سپرده بانکی به رشد و توسعه بازار سرمایه کمک می کند و دولت آینده باید اقدامات لازم را در این عرصه انجام دهد.

وی با بیان اینکه فعالیت های بازار بدهی به رقیب بازار سهام تبدیل شده، افزود:بازار سرمایه با شرایط خاصی روبه رو شده چرا که بازار بدهی که می توانست به توسعه بازار سرمایه کمک کند به رقیب بازار سهام تبدیل شده و بازار سرمایه را دچار چالش کرده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: نگرانی های ناشی از استمرار این وضعیت در دولت آینده و عدم تحقق مطالبات فعالان بازار سرمایه همانند کاهش نرخ سود سپرده و یا بازار بدهی به افزایش مشکلات در بازار سرمایه دامن زده است.

پورابراهیمی تصریح کرد: ابهام در آینده دولت و اینکه چه شخصی با چه رویکردی و با چه برنامه ای برای اقتصاد و بازار سرمایه روی کار می آید، شاخص سهام را با افت روبه رو کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ