کد خبر: ۴۹۸۱۳
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۲/۲۶

درخواست اروپایی ها از ترامپ درباره انتخابات ایران/ نظر

درخواست اروپایی ها از ترامپ درباره انتخابات ایران/ نظر "وندی شرمن"

کشورهای غربی از ترامپ خواسته‌اند با عدم اعلام اظهار نظر تند، بر انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران تأثیر نگذارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یک دیپلمات غربی به فایننشال‌تایمز گفت: به آمریکا اعلام شده که نمی‌خواهیم با پیام‌های تند ضدایرانی بر انتخابات ایران تأثیر گذاشته و آنها را به پیش‌گویی‌ها تبدیل کنند.

وی اضافه کرد: کشورهای امضا کننده توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، به صورت جداگانه و با یکدیگر، در حال لابی با واشنگتن برای حفظ این توافق هستند.

دولت ترامپ اعلام کرده در حال انجام بررسی‌هایی درباره سیاست‌ها در قبال تهران و همچنین توافق هسته‌ای با این کشور است.

سه منبع آگاه مدعی شده‌اند دولت ترامپ قرار است معافیت‌هایی را تمدید کند که شرکت‌های آمریکایی را از تحریم شدن بابت مبادله با ایران مستثنی می‌کند. منابع مورد استناد، مقام‌های دولت آمریکا و کشورهای دیگر تهران را از تصمیم دولت ترامپ برای تمدید این معافیت‌ها مطلع کرده‌اند.

صدور این معافیت‌ها یکی از تعهدات اصلی دولت آمریکا به عنوان یکی از طرف‌های گروه موسوم به 1+5 است که در سال 2015 با ایران به توافقی برای پایان دادن به یک دهه تنش بر سر برنامه هسته‌ای این کشور دست پیدا کردند. 

وندی شرمن مذاکره‌کننده ارشد سابق هسته‌ای آمریکا در پاسخ به سوالی درباره انتخابات ایران و سرنوشت برجام گفت: اگر فردی تند رو تر از روحانی انتخاب شود مشخص نیست که چه بر سر توافق خواهد آمد. دنیا با این توافق امن‌تر است و پایبندی به آن، تا زمانی که همه طرف‌ها به آن پایبند باشند در راستای منافع آمریکا است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ